رئیس سابق مخالفان دولت سوریه:

کشورهای حامی معارضان سوری منافقند

رئیس پیشین ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه با انتقاد از موافقت اتحادیه اروپا با خرید نفت از معارضان این اقدام را غارت ثروت‌های ملی سوریه خواند.
کد خبر: ۵۵۷۱۱۷
اروپا در صدد غارت ثروت‌های ملی سوریه است

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی «آکی»، «احمد معاذ الخطیب» رئیس پیشین ائتلاف معارضان خارج نشین سوری که اخیرا بعد از استعفا از ریاست ائتلاف دیدگاه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند از موافقت اتحادیه اروپا با خرید نفت سوریه از معارضان انتقاد کرد.

خطیب در شبکه‌های اجتماعی این پرسش را مطرح کرده که آیا اتحادیه اروپا می‌خواهد با باند‌ها تعامل داشته باشد؟

رئیس پیشین ائتلاف معارضان همچنین می‌گوید چگونه ممکن است که ثروت‌های ملی یک کشور از سوی عده‌ای به گروهی ناشناس فروخته شود و کدام گروه‌ سیاسی و اجرایی در سوریه می‌خواهد قرارداد فروش نفت سوریه را امضا کند و در غارت ثروت‌های ملی مشارکت داشته باشد؟

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با طرح خرید نفت از معارضان سوری موافقت کردند.

این در حالی است که جریان‌های سیاسی معارض حکومت سوریه تأکید کرده‌اند که ممکن است این اقدام اتحادیه اروپا منجر به هرج و مرج و ایجاد اختلافات جدید میان معارضان شود.

وزارت امور خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام گفت: اتحادیه اروپا و یا هر طرف دیگری حق ندارد تدابیری اتخاذ کند که حقوق حاکمیت یک کشور بر ثروت‌های ملی‌اش را نقض کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
بدبخت اونوقت كه برای اروپاییها هورامیكشیدی وچشمت به تاییداونهابودفكراینجارونكرده بودی؟ فكركردی آمریكاواروپاتوی عراق حلواخیرات میكردن؟وای برشما سران عرب كه همیشه بازی میخورین
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
این یارو بعداز كشته شدن این همه مردم در سوریه تازه می فهمه كه غربیها برای چی در سوریه درگیری بوجود آورده اند

نیازمندی ها