نماینده مردم تهران با بیان اینکه به واسطه تغییر قیمت ارز کالاهای اساسی مانند گوشت 60 درصد گران شده و روغن نیز 35 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، افزود: این دیگر هرج و مرج بازار ماشین نیست که زندگی روزمره مردم را داغان نکند. مردم گوشت نخورند، حبوبات نخورند؛ اشکنه هم نخورند که یک قاشق روغن می خواهد؟
کد خبر: ۵۵۶۹۲۷
به داد مردم برسید،اشکنه هم نمی توانند بخورند

احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در بیان تذکری در خصوص گرانی های اخیر اظهار داشت: حفظ منزلت و جایگاه مجلس وظیفه هیأت رئیسه است که این وظیفه باید در عمل و در رفتار هیأت رئیسه محترم و مجلس معزز محقق شود و در چنین شرایط حساسی که در آن قرار داریم اگر بخواهیم حرف از موافقتنامه پستی بزنیم به نظرم این جایگاه و منزلت رعایت نمی شود.

وی با بیان این که سه خبر به نمایندگان مجلس می دهم اظهار داشت: سه ماه است برای کالاهای اساسی ارزی تخصیص داده نمی شود و یک ماه است به بهانه ناهماهنگی سیستم یکپارچه دیجیتال کالاهای اساسی که با خون دل ارز آن تخصیص داده شده و تأمین شده است وارد کشور نمی شود.

توکلی خاطرنشان کرد: به واسطه تغییر قیمت ارز کالاهای اساسی مانند گوشت 60 درصد گران شده و روغن نیز 35 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است این دیگر هرج و مرج بازار ماشین نیست که زندگی روزمره مردم را داغان نکند. مردم گوشت نخورند، حبوبات نخورند، اشکنه هم نخورند که یک قاشق روغن می خواهد؟

وی در ادامه افزود: اطلاعاتی که در این زمینه برای تغییر قیمت هست اگر به صاحبان منفعت منتقل شده باشد، کسانی که گوشت وارد کردند و یا در انبارها احتکار کرده‌اند، چه نفعی از آن خواهند برد؟

نماینده مردم تهران گفت: نرخ رشد امسال را همه سازمان های داخل و خارجی منفی ارزیابی می‌کنند و در این شرایط آقای رئیس جمهور سرمایه اجتماعی کشور را از بین می برد و نعل وارونه می زند.

وی در ادامه با قرائت یک بیت شعری مبنی بر اینکه:«تا که رد نعل اسبت گم کنند؛ نعل را وارونه زن» گفت: مردم به ما می گویند این چه وضعی است؟ ما از شما رئیس مجلس می خواهیم مانند گذشته که وقتی مسایل مهمی در خصوص زندگی مردم به وجود می آمد جلسه می گذاشتید خواهش می کنم این بار نیز از همین الان به وزرا ابلاغ کنید تا در جلسه بعدی به مردم گزارش دهند که با چه وضعیتی کشور را اداره می کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: کمر مردم و تولید از این گرانی‌ها شکسته است. آقای رئیس جمهور که می‌گوید ما می خواهیم 250 هزار تومان به مردم بدهیم و مجلس نمی گذارد چرا نمی گوید که این کار را می خواهد با 9 برابر کردن قیمت سوخت، آب و برق انجام دهد.

وی اظهار داشت: چرا سرمایه اجتماعی را نابود می کنید؟ من استدعا می کنم به داد مردم برسید مردم بیشتر از این تحمل گرانی را ندارند.

لاریجانی پس از تذکر احمد توکلی به وی گفت: پیشنهاد شما این است که در این خصوص جلسه ای برگزار کنیم؟ که احمد توکلی گفت:  بله در جلسه آینده وزرا در مجلس به مردم گزارش دهند و مرکز پژوهش ها نیز گزارش‌های خود را در این خصوص به مردم ارائه دهد.

لاریجانی در نهایت پذیرفت که این موضوع را در هیأت رئیسه مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری نمایند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۴
جاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
آهان پس این هم موشك جواب موشكه و نه دلسوزی واقعی برای مردم؛ یادمون رفته بودكه خودت گفتی دوتا چیز رو از همه بیشتر دوست داری. خدا به شما و دوستانتان عنایت فرماید.
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
همش سیاه بازیه
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
همه این سخنان درست ولیكن آیا بالابردن نرخ حامل های انرژی در كمیسیون تلفیق بدون حمایت در افزایش یارانه ها و كمك های به مردم تورم ایجاد نكرده و قشر آسیب پذیر را دچار تخریب نخواهد ساخت ؟!
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
خدا پدرت را بیامورزه اگر 20تا مثل شما تو مدیریت مملكت بودن اینطور هرج ومرج نمیشد . واقعا مردم دیگر تحمل این همه گرانی وبدبختی را ندارند.فقط خدا به داد این ملت برسه وصاحب اصلی هر چه زودتر بفرسته
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
خدا باعث و بانیشو نیامرزه كه زندگی رو این جور به مردم سخت كرده هر چی تولید و صنعت بوده خوابیده همه تولیدی ها و صنعت و كشاورزی دارند ورشكست میكنند گرونی هم كه كمر اقشار كم درامد رو شكسته
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
زمان انتخابات و شعار دادن آغاز شد(جالبه همه بك مرتبه یاد گرانی افتادند)
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
ببخشید فرقه حجتی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! از دولت و مجلس باید بپرسیم كه حقوقتان كه خوبه انشاالله؟ اگر مشكل مالی دارید فقرا هستند برای كمك به شما!!!!!!!!!!! زودتر تصمیم بگیرید كه هم فقر و هم فقیر(گارگر- كارمند- مشاغل آزاد) داره به طور كلی ریشه كن و نابود میشه
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
خسته شدیم یه باره بگوید بمیرید هرروز گرانی نسبت به روز پیش كسی نیست داد مارو بینه
علی
Germany
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
همه ی اینها بازی با مردم است و گرنه مجلس و دولت در گرونیها دخیل هستند شكم خودشون سیر از گرسنگان جامعه كه 90 درصد هستند خبر ندارند فقط موقع انتخابات یادشون می افتند
دولت زده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
ماتنها درهای خارج ازرومون بسته نیست هرچی میخوریم ازداخل مملكت كه روی آمریكا و.........روسفید كردن به امیدظهور
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
1- وظیفه مجلس چیست؟ 2 - وظیفه دولت چیست ؟ جواب : درقانون اساسی جمهوری اسلامی امده است . این دو قوه و قوه قضائیه وكلای یك كشور بزرگ هستند .
گرسنه گان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
نون وگوجه كه غذای ما فقرابود هم گیر نمیادچه برسد به نون وپیاز.................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
فقط اول سال ببخشید وسط سال 10 درصد به حقوق كارمندها و حقوق بگیر اضافه میشه بعد در طول سال چندین بار كالا و خدمات رشد بی حساب و كتاب پیدا میكنه
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
حقوق 25درصد ولی مایحتاج صددرصد
بگم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
خوب پس حالا معلوم شد كه حی میگفتی بگم. بگم منظورت چی بود
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
درست گفت دوست من اینها همش سیاه بازیه
has
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
درود برمرد وارسته اقای توكلی خیلی خوب بود
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
لطفا كارهایی كه دولت و مجلس برای رفع مشكلات مردم كرده اند را نام ببرید؟ گفتند كه در صنعت خودرو خود كفا شده ایم كه نبود!!! كفتند پول نفت را به سفره مردم می آوریم كه نبود!!!!!!!! كفتند قیمت مسكن را كاهش می دهیم كه نشد!!!!! من 6 ساله كه دارم به مسكن مهر پول می دهم هنوز هم خانه دركار نیست!!!!!! كفتند ایجاد اشتغال میكنیم و تورم را كاهش می دهیم كه جای باید بگویم گریه دارد!!!!!!! گفتند با آقا زادهها برخورد می كنیم كه تازه بیشتر هم شدند؟؟؟؟؟ در مورد مفاسد اقتصادی هم همش بگم بگم بگم!!!!؟؟؟؟؟ دادن انواع آمار اقتصادی دروغ هم رودست ندارن؟؟؟؟!!! در مورد كشاورزی هم كه نابود شده تلقی كنیم بهتره!! پس این مجلس و دولت در این مملكت چكاره اند برای چی رأی می خواهند برای حقوق ومزایای عالیه و قدرت طلبی!!!!
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
خدا باعث و بانی این گرانی ها را نابود كنه كه دیگه قادر به خوردن نان خالی هم نیستیم
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
آقای توكلی خوب بود اما خود شما بیشترین رای رو راجب گرانی حامل های انرژی دادیدیادت رفته اگه با نظر شما بود باید بنزین 12000 ریالی می زدیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
بایدبریم دعا كنیم هرچه زودتر فرج مولا صاحب الزمان اتفاق بیفته وگرنه همه از گشنگی بایدبمیریم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
شمااگراینقدربه فكرهستین تاحالاكجابودین؟نه اینكه عمردولت به سراومده همه شیرشدن. فصل جنگ آمدتماشاگرشدند صلح آمدلاله پرپرشدند
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
بعضی از دولت مردان و مجلسی ها در ناز ونعمت اند وبا استفاده از امتیازها وغیره ره صد ساله را یك روزه طی می كنند و از مردم میخواهند صبر انقلابی داشته باشند مسئولین این بی نظمی ها و فشارهای اقتصادی بدانند كه در اخرت جوابگوی این مشكلاتی كه جامعه را در بر گرفته باید باشند و چه جایگاهی برای خود درست كردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
یه كم به فكر مردم بودن فكر نمی كنم بد باشه آخه گرونی تا چه حد واندازه الان 6 ماهه بیكارشدم وموندم با كلی بدهی واجاره خونه عقب افتاده وهزارتا مسئله دیگه به خدا بریدم چرا كسی جوابگو نیست

نیازمندی ها