در جلسه امروز کمیسیون عمران صورت گرفت

بررسی خسارات زلزله بوشهر و سیستان

نائب‌رئیس کمیسیون عمران گفت: وضعیت مناطق زلزله‌زده در بوشهر و سیستان‌و ‌بلوچستان و امدادرسانی به زلزله‌زدگان مورد بررسی قرار گرفت و گزارشات در این باره در کمیسیون مطرح شد.
کد خبر: ۵۵۶۷۹۵
بررسی خسارات زلزله بوشهر و سیستان

«محمدرضا رضایی کوچی» نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای کمیسیون عمران در جلسه امروز خود موضوع زلزله بوشهر و سیستان و بلوچستان را با حضور استانداران دو استان و معاونان آنها و همچنین نمایندگان دستگاه‌های ذیربط همچون هلال احمر مورد بحث و بررسی قرار دادند و گزارشات در این باره به کمیسیون ارائه شد.

وی افزود: طی ارزیابی‌های به عمل آمده و گزارشات تهیه شده از زلزله بوشهر، کمک‌رسانی‌ها به زلزله‌زدگان بوشهری نسبت به زلزله‌زدگان استان آذربایجان به نحو بهتری انجام شد. در این زلزله علاوه بر کمک‌های اولیه، تسهیلاتی نیز از سوی دولت برای زلزله‌زدگان بوشهری در نظر گرفته شده است.

نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: آواربرداری در مناطق زلزله‌زده بوشهر به طور کامل انجام و میزان خسارت در هر واحد مسکونی مشخص شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که تا سه ماه آینده کار بازسازی واحدهای مسکونی در این منطقه به پایان برسد.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زلزله سیستان و بلوچستان 2250 واحد مسکونی به طور کامل یا جزئی آسیب دیده که در جلسه امروز کمیسیون عنوان شد تا علاوه بر بازسازی واحدهایی که به طور کامل تخریب شده در پیشنهادی واحدهایی که بالای 40 درصد تخریب شده‌اند و در پیشنهادی دیگر تمامی واحدهای مسکونی منطقه مقاوم‌سازی شوند.

رضایی ادامه داد: در زلزله بوشهر بخش زیرساختها حدود 60 میلیارد، واحدهای مسکونی و تجاری 129 میلیارد و بخش کشاورزی و دام 30 میلیارد تومان متحمل خسارت شده و در زلزله استان سیستان و بلوچستان نیز در مجموع 120 ملیارد تومان به این استان خسارت وارد شد که امیدواریم با کمکهای دولت و پیگیری مسئولان اجرایی و تخصیص اعتبار از سوی مجلس در کمیسیون تلفیق، اعتبارات لازم در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بلوچ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
بلوچستان نه سیستان

نیازمندی ها