احداث باند دوم بزرگراه آبادان‌ ـ‌ ماهشهر، بهره‌برداری از ۲۲۰ کیلومتر بهسازی و احداث راه اصلی و فرعی و احداث و بهسازی ۲۰۴ کیلومتر راه روستایی در استان خوزستان از طرح‌هایی بود که دیروز با حضور احمدی‌نژاد و وزیر راه افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۴۴

احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حاشیه این مراسم گفت: مسیر آبادان ـ ماهشهر یکی از شریان‌های مهم و حیاتی کشور است و سه بندر اصلی و پالایشگاه نفتی آبادان را به یکدیگر متصل می‌کند.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مجتمع پالایشگاهی آبادان در بندر آبادان و اتصال آن به بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر حجم سنگینی از ترافیک خودروهای سنگین در این محور را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که این مسیر تا پیش از این جاده‌ای کم‌عرض بود که ضمن کندی تردد، سوانح رانندگی زیادی در آن رخ می‌دهد، تصریح کرد: با احداث باند دوم این راه و تبدیل راه اصلی آبادان ـ ماهشهر به بزرگراه آبادان ـ ماهشهر به طول 75 کیلومتر، بار ترافیکی این مسیر همچنین میزان سوانح رانندگی کاهش یافت.‌/‌ فارس

ممنوعیت ورود گردشگر به مناطق حفاظت شده استان اصفهان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان از شروع طرح ممنوعیت ورود گردشگر به مناطق حفاظت شده استان، همزمان با آغاز فصل زایش وحوش خبر داد.

کیومرث کلانتری با اشاره به فرارسیدن فصل زایش وحوش ازجمله قوچ و میش، کل ، بز و آهوان در مناطق حفاظت شده چهارگانه گفت: بیش از 1۵۰ محیط‌بان، گروه‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری حیات وحش به صورت مستمر و شبانه‌روزی مناطق حفاظت شده را کنترل و نظارت می‌کنند.وی، آهو، کل، بز، جبیر، قوچ، میش، پلنگ، گربه شنی و یوزپلنگ آسیایی را ازجمله وحوش و پستانداران زیستگاه‌های حفاظت شده استان اصفهان معرفی کرد و افزود: اکنون در استان اصفهان بیش از ۲۴ هزار گونه مختلف جانوری زیست می‌کنند که پناهگاه‌ چهارگانه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی، قمیشلو، موته، کرکس و هشت منطقه شکار ممنوع دیگر این استان زیستگاه وحوش و پستانداران است.‌/‌ ایلنا

افزایش 8 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان آب دریاچه ارومیه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هشت سانتی‌متر افزایش یافته است.

حسن عباس‌نژاد افزود: بارورسازی ابرها تأثیر بسزایی در میزان بارش‌های استان آذربایجان غربی داشت.

وی با بیان این که با افزایش 46 درصدی میزان بارندگی‌ها در سال جاری شاهد افزایش سطح آب دریاچه هستیم، خاطرنشان کرد: بارورسازی ابرها همچنان ادامه دارد.عباس‌نژاد با اشاره به وجود پنج دستگاه بارورسازی ابرها افزود: اکنون 15 دستگاه بارورسازی ابرها نیاز است که تلاش می‌شود تعداد دستگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی تغییر کشت را از دیگر راه‌های تأمین آب دریاچه ارومیه عنوان و اظهار کرد: تأمین بخشی از آب دریاچه می‌تواند از طریق تغییر الگوی کشت انجام شود که برای این منظور سازمان جهاد کشاورزی وارد عمل شده است.

به گفته این مسئول، تاکنون 3000 کیلومتر از دریاچه ارومیه خشک شده است.‌/‌ جام‌جم

موافقت گمرک با صادرات اسب اصیل ترکمن خراسان‌شمالی

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی، گفت: گمرک ایران با صادرات اسب اصیل ترکمن خراسان‌شمالی موافقت کرد.

محمد صمدی افزود: برای انجام این امر باید مراحل قانونی سپری و مجوزهای لازم صادر شود.وی با اشاره به این که ظرفیت‌‌های فراوانی برای پرورش اسب اصیل ترکمن و تربیت اسب‌های سوارکاری و ورزشی در این استان وجود دارد، گفت: از سوی دیگر بسیاری از کشورهای خارجی نیز طالب این اسب بودند که به همین دلیل درخواست صادرات اسب ترکمن از این استان داده شد.

صمدی اظهار کرد: طبق قانون به منظور حفظ ژنتیک اسب اصیل ترکمن، این اسب به دیگر کشورها صادر نمی‌شد، اما با درخواست‌های داده شده به رئیس گمرک ایران، این امر محقق شد تا صادرات این اسب از این استان برای ارزآوری به خراسان‌شمالی و کشور انجام شود.

وی با بیان این که طی سال‌های گذشته، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های در این زمینه انجام شده بود، اما اندک بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار تلاش می‌شود تا برای توسعه این ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان، شرکت‌های تعاونی اسب به طور گسترده‌ای تشکیل شود./ ایسنا

گازرسانی به روستاهای سردشت و داورزن

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: به 15 روستای سردشت گازرسانی می‌شود.حسین یوسفی‌فر با بیان این‌که اکنون روستاهای این شهرستان کوهستانی فاقد نعمت گاز است، افزود: به منظور گازرسانی به روستاهای سردشت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان این‌که عملیات گازرسانی به روستاهای این شهرستان در آینده نزدیک آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور باید با تمام توان وارد کار شویم تا زمستان امسال روستاییان این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

در همین حال، رئیس اداره گاز شهرستان داورزن در سبزوار نیز از گازرسانی به روستاهای این شهرستان تا ابتدای زمستان خبر داد و با اشاره به تامین گاز شش روستای حوزه شهرستان داورزن اظهار کرد: فقط روستاهای طزر، مهر، کوشکباغ، صدخرو، بخش ریوند و باشتین از نعمت گاز برخوردار نشده‌اند و پیمانکاران در حال لوله‌کشی و اتصال این لوله‌ها به شبکه اصلی هستند. ‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها