مومنی:

شهیدآوینی افتخار حوزه هنری است

محسن مومنی شریف شهید آوینی را افتخار حوزه هنری دانست و گفت: با توجه به سنگلاخ‌ها و مشکلاتی که هنر انقلاب داشته،کارنامه هنر انقلاب درخشان است.
کد خبر: ۵۵۴۶۵۵
شهیدآوینی افتخار حوزه هنری است

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی که سه‌شنبه 27 فروردین در حوزه هنری برگزار شد،گفت:خدا را سپاس گذاریم که این روز مبارک به یاد و نام شهید آوینی شکل گرفته است.بزرگواری که افتخار حوزه هنری است.خوشحالیم که نام روز هنر در کنار نام شهید آوینی است.

مومنی شریف افزود:در این دو سال اخیر گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی را دارشتیم و به آن توجه بیشتری شده است. روز هنر انقلاب در واقع فرصتی است که در این روز به کارنامه هنر انقلاب اسلامی بپردازیم که به گمان من با توجه به سنگلاخ‌ها و مشکلاتی که داشته کارنامه درخشانی است.

این مقام مسئول ادامه داد:امیدوارم در این ایام که ان شاء الله هر سال آن را برگزار می کنیم،همانطور که به کارنامه انقلاب توجه داریم به آسیب های هنر انقلاب هم توجه داشته باشیم.متخصصین فن واساتید در جلسات و نشست هایی که این روزها در حوزه برگزار شد به این موضوع پرداخته‌اند.

رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد:این مراسم باید در روز 20 فروردین برگزار می شد اما به دلیل ایام فاطمیه این مراسم را امروز برگزار کرده ایم.ان شاءالله سال آینده در روز 20 فروردین این مراسم را برگزار می کنیم و در این روز از همه عزیزانی که در حوزه های خود افتخار آفریده‌اند، تقدیر شود.

در ادامه این مراسم محمد رجبی نویسنده و پژوهشگر در مراسم ویژه اختتامیه روز هنر انقلاب اسلامی درباره شهید آوینی گفت: شخصیت آوینی شخصیتی فراگیر بود و همچون پدر همه را مانند اعضای خانواده خود می دانست و از این جهت شخصیت او به شخصیت امام گره خورده بود.

این پژوهشگر در ادامه افزود: شهید آوینی در افقی قرار داشت که در آن خدا، حقیقت محسوب می شد و جز او همه چیز را فانی می دید. این افقی است که اول و آخر و ظاهر و باطن خداوند است و به این شکل نگریستن معنی همه چیز از جمله کلام انسان، قلم و جهان عوض می شود.

رجبی  با تاکید بر این نکته که هنری که در این افق آفریده می شود بر تمام آفاق اشراف دارد، اضافه کرد: سهل و ممتنع بودن سخنان پیامبران، اولیای الهی و یا حافظ شیرازی به این دلیل است که هر کس به نوبه خود می تواند از سخنان آنان بهره بگیرد و اگر معرفت می داشتیم حافظ،  شخصیت نامکرری محسوب نمی شد.

وی تاکید کرد: شهید آوینی سازش با آنچه که باطل به شمار می رفت، نداشت و به همین دلیل است که در آثار او هم وجه جاذبه است وهم دافعه برای آنچه که ضد راستی، نور و عدالت است. به همین دلیل شناختن شهید آوینی مشکل است  و نباید خودمان را از جنس او بدانیم و افق زیست و دید او را طوری ببینیم که کلمات آوینی در آن معنی پیدا کند.

newsQrCode
برچسب ها: حوزه هنری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها