استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

زلزله 7.5 ریشتری بدون تلفات جانی

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری، با بیان اینکه خوشبختانه زلزله هیچ‌گونه خسارات جانی در بر نداشته است، گفت: اکثر انشعابات آب و برق تلفن روستاهای اطراف محل زلزله، به جزء موارد محدودی از روستاها که خط ارتباطی آنها فعلا قطع می باشد، سالم گزارش شده است.
کد خبر: ۵۵۴۶۱۵
زلزله 7.5 ریشتری بدون تلفات جانی

حاتم نارویی ، خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در نوار مرزی ایران و پاکستان که خالی از سکنه بوده رخ داده است.

وی افزود: فقط در حوزه شهرستان سراوان تخریب چند دیوار خشت و گلی مشاهده شده که آن هم خوشبختانه خسارتی برجای نگذاشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی گزارشات، در روستای گشت دو نفر مجروح بر اثر این حادثه داشته ایم که سرپایی مداوا شده اند.

وی افزود: ستاد بحران در استانداری تشکیل شده و در این رابطه در پی تماسهایی که از طرف ریاست جمهور و وزارت کشور گرفته شده، همین موارد گزارش شده است.

 نارویی با تکذیب اخباری مبنی بر کشته شدن 40 تن در این زلزله، تاکید کرد: بعضی از سایت ها تلفات زیادی را از این زلزله اعلام نموده اند که به این سایت های خبری توصیه می شود تنها اخباری که از ستاد بحران استان اعلام می گردد اکتفا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در خاتمه همچنین یادآور شد: امکان دارد به طور طبیعی این زمین لرزه پس لرزه هایی نیز داشته باشد و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و در تشریح اقدامات نیروی انتظامی در پی وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری در منطقه مرزی سراوان گفت: در مرحله اول نیروهای کمکی برای کنترل نظم و امنیت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی از تشدید کنترل مرزها خبر داد و گفت: همچنین در کلیه مرزهای سیستان و بلوچستان تمهیدات تشدید کنترل به مرحله اجرا گذاشته است.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه علاوه بر پنج تیم ارزیاب اعزامی از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان به منطقه، 5 تیم امدادی دیگر نیز به همراه سه فروند بالگرد از استان های معین به این منطقه اعزام شده‌اند تا نسبت به بررسی خسارت احتمالی و امدادرسانی اقدام کنند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

خالقی فرماندار شهرستان سراوان نیز شمار مجروحان زلزله امروز را تا این لحظه حدود شش تا هفت نفر اعلام کرد و با بیان اینکه کانون زلزله در 25 کیلومتری شهر «گشت» و 65 کیلومتری مرکز شهر «سراوان» بوده است، گفت: تلفات انسانی زلزله در حد مجروحیت شش تا هفت نفر تا این لحظه گزارش شده است و در روستاهای حاشیه شهر سراوان و گشت نیز تخریب ساختمانی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بافت فرسوده این منطقه خشتی و گلی است، تخریب در سطح منطقه وجود دارد، بر این اساس تمام تیم‌های امدادی به کار گرفته شده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان، مناطق تخریب شده را ساماندهی کنند.

به گفته فرماندار سراوان، آثار تاریخی این منطقه تخریب نشده است و فعلا نیازی به کمک از استان‌های معین وجود ندارد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
خدا را شاكر هستیم بخاطر اینهمه لطف و مهربانیش باید سجده شكر بجا اورد كه تلفات جانی به همراه نداشته
داود-گلستان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
خدا رو شكر میكنیم كه همیشه یار ویاور مظلومینه بخصوص مسلمانان-اینكه بیگانگان حتی از زلزله برای ضربه زدن استفاده میكنند كار همیشگی شانه .راست میگن كسانیكه در بمب گذاری بوستون صدمه دیدن یاری كنند اونها هنوز مردمی كه در طوفان امریكا بی خانمان شدن را در خیابانها رها كردن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
خداراشكركنیم بازم كمه!!!
جابر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
البته یك نفر در خاش بر اثر ریزش كوه كشته شد . زلزله در خاش شدید بود باعث ایجاد گرد و خاك و ریزش كوهها شد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
نمی دونم چرا باورم نمی شه؟زلزله 7.5 ریشتر بدون خرابی تو ایران اونم سیستان با توجه به خونه های خشتی و گلی كه داره و میگن خراب هم شده! ولی فرماندار میگه تلفات هم نداشته؟!
پهلوانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
اینها هشدار است تا اعمال خود را اصلاح كنیم

نیازمندی ها