به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

راه اندازی بخش «بانوی نور» در نمایشگاه کتاب

معاون علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از راه اندازی بخشی ویژه ای به نام «بانوی نور» به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اهدای خطبه آن حضرت به بازدید کنندگان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۹۵۰
راه اندازی بخش «بانوی نور» در نمایشگاه کتاب

همایون امیرزاده امروز یکشنبه در مورد فعالیت های فرهنگی و هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: راه اندازی این بخش به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی ها، آثار مکتوب و اندیشه های بلند و عرفانی آن حضرت است.

وی به تقویت بخش ویژه شهید مطهری در قالب چند فعالیت برای اولین بار و در راستای برطرف سازی برخی شبهات بر نظریات استاد اشاره کرد و افزود: ارائه ترجمه شده اثار وی به زبان های معتبر دنیا، انتشار خلاصه کتب مهم وی در قالب گزیده آثار با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری از جمله این اقدامات است.

امیرزاده اضافه کرد: همچنین بخشی از لوازم شخصی استاد شهید مطهری در قالب یک موزه به نمایش در می آید، در قسمت دیگر نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی با محوریت معلم شهید برگزار می شود، برنامه های طراحی شده در نشستی با مسوولان بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به تایید رسیده است.

معاون علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهارداشت: بنا به تاکید علی اسماعیلی ریاست نمایشگاه، تبلیغات محیطی نیز با رویکرد پرداختن به آراء و نظرات شهید مطهری و آشنایی مخاطبان با اندیشه ها، حکمت و فلسفه وی است.

وی به فرمایش امام راحل در مورد شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند تمامی آثار شهید مطهری بدون استثنا قالب استفاده است این جمله در مورد هیچ شخصیت انقلابی در طول سال های پس از انقلاب ارائه نشده بود ، این جمله دستمایه خوبی برای پرداختن به اندیشه والای این شهید و استاد حکمت و فلسفه است.

برگزاری بزم کلمات در قالب شب شعر در نمایشگاه  

این مسوول فرهنگی برپایی برنامه ای به نام «بزم کلمات» را به پیشنهاد دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های جنبی در نمایشگاه بیست وششم عنوان کرد و افزود: در این برنامه علاوه بر اینکه شاعران دارای یک تریبون و جایگاه در نمایشگاه کتاب خواهند بود، نشست های تخصصی در مورد شعر و شعر خوانی برگزار خواهد شد ، این برنامه دست کم به مدت هفت شب با شعر و شعر خوانی و نشست برگزار می شود.

برپایی نشست های تخصصی بر اساس نیاز جامعه

امیرزاده اظهارداشت: در این دوره از نمایشگاه نشست های تخصصی متناسب با نیازهای روز جامعه برگزار می شود ، این نشست ها حول محور نیازهای فعلی جامعه در بحث تمدن اسلامی و ضرورت پرداختن به آن برگزار می شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 11 تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها