پس از انتقاد بهداد سلیمی از ادبیات سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال و سعید محمدپور هم نارضایتی‌های خود را از جو حاکم بر اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اعلام کردند، اما کورش باقری هم حرف‌هایی دارد که در جای خود قابل تامل است.
کد خبر: ۵۵۳۲۷۰

سرمربی تیم ملی که دیروز با اعلام اسامی 16 وزنه‌بردار دعـــوت شده به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان، یک بار دیگر خبر ساز شد، در واکنش به کشیدن خط قرمز روی نام چهار مدال‌آور المپیکی تیم ملی گفت: برخلاف آنچه گفته می‌شود من با هیچ یک از المپیکی‌ها مشکلی ندارم. ما در کنار هم ماه‌ها کار کردیم و اگر دوستی و همبستگی لازم در میان مان نبود قطعا این موفقیت‌ها هم به دست نمی‌آمد، اما حقیقت این است که بیشتر آنها با وجود گذشت هشت ماه از این رقابت‌ها هنوز نتوانسته‌اند خود را به شرایط نسبی آمادگی نزدیک کنند و فاصله زیادی با رکوردهای تمرینی خود دارند. در این شرایط دعوت کردن از آنها به نوعی تضییع حق دیگر وزنه‌برداران آماده‌ای است که برای حضور در اردوی تیم ملی لحظه شماری می‌کنند.

باقری با تاکید بر این‌که درهای تیم ملی هم به روی هیچ وزنه‌برداری بسته نیست، افزود: شاید الان غیبت المپیکی‌ها مورد انتقاد رسانه‌ها باشد اما دعوت کردن از چند وزنه‌بردار ناآماده هم از چشم منتقدان پنهان نخواهد بود. به همین دلیل من با صراحت عنوان می‌کنم هر زمان که نفرات المپیکی به 80 درصد از سطح آمادگی رکوردهای تمرینی‌شان رسیدند، می‌توانند کادر فنی را در جریان بگذارند تا بدون هیچ واسطه‌ای به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

باقری در ادامه با اشاره به انتقادهای اخیر بهداد سلیمی گفت: بهداد قهرمان ارزنده‌ای است که در این سه سال بهترین مدال‌ها را برای تیم ملی به دست آورده است. ما باید قدر این قهرمانان را بدانیم، اما آنها هم نباید فراموش کنند که در وهله اول این خودشان هستند که باید قدر جایگاهشان را بدانند. من در این مدت بیشترین حمایت را از شاگردانم داشتم و تمام تلاشم این بود که به آنها مسیر درست گام برداشتن در عرصه زندگی قهرمانی را نشان دهم. بهداد نباید آن راهی را برود که من و برخی دیگر از هم دوره‌ای‌هایم رفتیم.

وی افزود: اگر تحمل شرایط حاکم در اردوی تیم ملی سخت است در عوض برای بهداد سلیمی و دیگر اردونشینان مدال‌های خوشرنگ المپیک و جهان را به ارمغان آورده است. مدال‌هایی که طی سال‌های 2007 تا 2010 هم می‌توانست برای وزنه‌برداری ایران به دست بیاید، اما به دلیل کوتاهی و کم‌توجهی برخی‌ها هرگز به دست نیامد. حالا من و رضازاده در کنار هم هستیم تا اجازه ندهیم آن اشتباهاتی که در گذشته به وزنه‌برداری ضربه زد یک بار دیگر مانع حرکت رو به رشد این رشته شود. این خط مشی است که طی سه سال گذشته موفقیت و کسب افتخار برای وزنه‌برداری ایران را به دنبال داشته است. پس دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که سعید محمدپور دیروز دلیل اصلی ناراحتی ملی‌پوشان المپیکی وزنه‌برداری را طرز برخورد سرمربی تیم ملی دانست و نواب نصیرشلال هم طوری حرف زد که گویی دعوت نشدن المپیکی‌ها از سوی سرمربی تیم ملی دلیل شخصی دارد. سجاد انوشیروانی هم به برخی کم لطفی‌ها اشاره کرد که باعث شده پس از المپیک جو وزنه‌برداری به جای حرکت به سمت صمیمیت، دچار تفرقه شود. با وجود این اظهارات حسین رضــازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به حمایت از سرمربی تیم ملی پرداخت و گفت: نمی‌دانم چرا چنین حرف‌هایی از سوی ملی‌پوشان المپیکی وزنه‌برداری مبنی بر بی‌احترامی کورش باقری مطرح شده است. البته جای نگرانی نیست، چراکه معتقدم برخی افراد این نفرات را تحریک می‌کنند تا چنین صحبت‌هایی را مطرح کنند.

وی با بیان این‌که ورزشکار باید اخلاق داشته باشد و به مربی‌اش احترام بگذارد، افزود: سختگیری باقری برای خود ورزشکاران است. همین سختگیری، نظم، انضباط و دیسیپلین اردوها و شخص باقری باعث شد تا این نفرات مدال بگیرند. چرا آنها قبل از کورش باقری نمی‌توانستند مدال بگیرند؟ بنابراین هر سختگیری ای که می‌کند به خاطر خود آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها