یک جایزه دوسالانه به ارزش 100 هزار دلار از مارس 2014 به نام «ماریو وارگاس یوسا» از مهم‌ترین نویسندگان اسپانیایی‌ زبان اهدا می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۸۱۲
تأسیس جایزه ادبی به نام یوسا

امروز اعلام شد این جایزه دو سالانه در سال 2014 به بهترین رمان منتشر شده به زبان اسپانیایی در سال 2012 و 2013 اهدا می‌شود.

این جایزه که «ادواردو ‌هاچشیلد» از اعضای گروه داوری و «خوان یسوس آرماس مارسلو» رئیس گروه داوری آن است، در موزه هنر معاصر لیما توسط یوسا به برنده آن اهدا خواهد شد.

نلیدا پینون، رمان‌نویس برزیلیایی، کریستوفر دومینگز میشل منتقد و مقاله‌نویس مکزیکی، دیوید گالاگر منتقد شیلیایی، مارکو مارتوس شاعر پرویی و ویکتور گارسیا لا کونچا، رئیس موسسه سروانتس در اسپانیا دیگر اعضای گروه داوری این رقابت ادبی خواهند بود. ماریو وارگاس یوسا در روند انتخاب حضور دارد، ولی برای انتخاب برنده رأی نخواهد داد.

اعلام اهدای این جایزه آخرین برنامه‌ای بود که هفته پیش در لیما برای بزرگداشت ماریو وارگاس یوسا برنده جایزه ادبی نوبل 2010 برگزار شد و از روز چهارشنبه کارش را با حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و فعالان ادبی پرو آغاز کرد.

این جایزه به منظور تعیین جایگاهی رفیع‌تر برای ادبیات پرو در دنیای ادبیات اسپانیایی‌زبان و حمایت و تشویق نویسندگانی که به این زبان می‌نویسند، راه‌اندازی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها