مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان:

طرح غربالگری ایرانیان بالای 30 سال اجرا می شود

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان از اجرای طرح غربالگری ایرانیان بالای 30 سال خبر داد و گفت: در این طرح ایرانیان بالای 30 سال از نظر فشار خون، قد و وزن غربالگری می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۱۳۶۱
طرح غربالگری ایرانیان بالای 30 سال اجرا می شود

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از سازمان نظام پرستاری، عباس عباس‌زاده با بیان اینکه نتایج حاصل از طرح پایش سلامت ایرانیان در نرم‌افزار طراحی اطلاعات و در نهایت در قالب پرونده الکترونیک سلامت نگهداری می‌شود، گفت: در صورت اجرای موفق این طرح، غربالگری یاد شده برای سایر گروه‌های سنی در کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج حاصل از این طرح می‌تواند «data base» برای دیگر فعالیت‌های سلامت باشد، افزود: این نتایج همچنین می‌تواند مبنایی برای پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باشد.

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان با بیان اینکه در این طرح همه‌ ایرانیان در سراسر کشور پایش می‌شوند، اضافه کرد: دانشجویان پرستاری و مامایی غربالگری را در شهرستان‌ها و بهورزان این طرح را در روستاها (مراکز و خانه‌های بهداشت) اجرا می‌کنند.

عباس‌ زاده با بیان اینکه همه ایرانیان بالای 30 سال تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، افزود: به مراجعه‌کنندگانی که بعد از پایش مشخص شود دچار چاقی یا عارضه پر فشاری خون هستند، جزوه های آموزشی برای مراقبت خود داده می شود.

وی افزود: مبتلایان به پرفشاری خون برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به پزشک ارجاع داده می‌شوند.

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان اضافه کرد:‌ برآورد اولیه از شمار دانشجویان پرستاری و مامایی کل کشور 100 هزار نفر است که همه‌ دانشجویان از سال اول تا چهارم مقطع کارشناسی و حتی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می‌شود.

عباس زاده با بیان اینکه در این طرح همه‌ دانشجویان پرستاری، مامایی، اتاق عمل، بیهوشی و... مشارکت می‌کنند، افزود: البته پرستاران شاغل و بازنشسته، اعضای هیات علمی و... نیز در این طرح بسیج می شوند و مشارکت می کنند.

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان اظهارداشت: دانشجویان در این طرح در مدت یک هفته با تشکیل پایگاه‌هایی، خدمات رایگان ارائه می‌دهند و شرکت در این طرح برای دانشجویان مامایی و پرستاری به عنوان کارآموزی محاسبه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سامان
United Kingdom
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
۰
۰
خیلی عالی هستش و امیدوارم اجرا بشه...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها