جشنواره رنگ ها در هند 16 قربانی گرفت

در جریان جشنواره رنگ ها که به مناسبت فرارسیدن بهار در هند برگزار می شود، 16 تن روز پنجشنبه در این کشور غرق شدند.
کد خبر: ۵۵۱۰۸۰
جشنواره رنگ ها در هند 16 قربانی گرفت

در شهر «کاپور» هند، هفت جوان که سرگرم غسل مخصوص در آبهای رودخانه گنگ بودند، در دو حادثه مختلف غرق شدند.

در «نظام آباد» شهر «آندرا پرادش» و «کوکاتپالی» حیدر آباد هند شش جوان که پس از جشن های رنگ آمیزی به آب زده بودند، جان خود را از دست دادند.

در بنگال نیز سه جوان در حوادث مختلف منطقه «هورا» پس از شرکت در شادمانی ها و هنگام شستشوی خود در برکه ای غرق شدند.

جشن «هولی» یا جشن «رنگ» از جشن های سنتی و دیرینه مردم هند است که در آغاز فصل بهار و براساس تقویم هندی برگزار می شود.

این جشنواره سنتی امسال مقارن با 27 مارس (هفتم فروردین) که در هند به این مناسبت تعطیل رسمی است موجی از شادی و خوشحالی در بین مردم به ویژه پیروان مذهب هندو به ارمغان آورده است.

این جشن همانند دیگر جشن های هندی با آواز و موسیقی و شیرینی البته به اضافه رنگ همراه است و مردم در این روز با پاشیدن رنگ و آب بر روی یکدیگر از صبح تا غروب روز «هولی» را جشن می گیرند.

هولی جشن سنتی در هند است که مردم برای رسیدن این روز و شرکت درآن لحظه شماری کرده و این کشور یک میلیاردو 200 میلیون نفری پس از آن به استقبال فصل گرما می رود.

این جشن ریشه در باورهای اساطیری هندوها دارد و معنی کلمه هولی در زبان هندی، سوختن است و در اصل جشن هولی دلالت بر پیروزی خوبی بر بدی دارد.

هولی یا جشن پاشیدن رنگ دانه به صورت هم یک سنت قدیمی هندی است که هر ساله در آغاز فصل بهار در سرتاسر این کشور و توسط مردم پاس داشته می شود.

زنان، مردان، جوانان و کودکان چهره و لباس یکدیگر را بقدری رنگ آگین می کنند که شناخت آنان حتی برای نزدیکانشان دشوار می شود.

این گزارش حاکیست، در منطقه «نادیه» دو گروه از مردم با یکدیگر به زدو خورد پرداختند که یک تن کشته و پنج تن مجروح شدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها