معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از تحقق ٤١٧ هزار و ٤٩٣ متر حفاری چاه های نفت و گاز به وسیله ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور در سال ١٣٩١ خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۹۴۲
حفاری بیش از ٤١٧ هزار متر چاه نفت و گاز در ایران

مهران مکوندی با بیان مطلب فوق گفت: این میزان حفاری نسبت به شاخص برنامه تعیین شده سال 91، ٥٥ هزار و ١٧٦ متر افزایش دارد.

وی افزود: در سال گذشته ١٩٨ حلقه چاه اکتشافی، توصیفی، توسعه ای و تعمیری از سوی این شرکت حفاری و تکمیل شد که از این تعداد ١٢٥حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ٢١ حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی، ١٧ حلقه در موقعیت شرکت نفت فلات قاره، ٣١ حلقه در قالب پروژه ها، یک حلقه برای شرکت توسعه و مهندسی نفت (متن) و دو حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش شرکت به ویژه در بخش های عملیاتی و پشتیبانی و با به کارگیری فناوری های نوین، سال گذشته حفاری ٣٥ حلقه چاه، ٦٠٤ روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت که از نظر اقتصادی بسیار قابل توجه است.

وی در زمینه پیشرفت کار در پروژه های حفاری کلید در دست نیز اظهارداشت: در این مدت ٣٩ حلقه چاه در این بخش حفاری شد که حفاری ١٠ حلقه چاه ٢٥٠ روز قبل از موعد تعیین شده تحقق یافت.

وی با بیان این که، در مدت یاد شده، دو دستگاه حفاری خشکی جدید ٣٨ و ٧١ فتح به ناوگان حفاری شرکت پیوست، افزود: در سال قبل مراحل ساخت چند دستگاه حفاری خشکی و دریایی با استفاده از توانمندی های سازندگان داخلی دنبال شد و در روزهای آینده دستگاه حفاری ٩١ در چرخه عملیات قرار خواهد گرفت.

مکوندی، جا به جایی ١٧٦ دستگاه حفاری خشکی در یک هزار و ٩٧٤ روز با میانگین ١١,٠٤ روز و ٤٠ دستگاه حفاری دریایی در فاصله زمانی ١١٠.٠٥ روز را نشان دهنده حجم بالای کار و تلاش در عرصه صنعت حفاری در سال ١٣٩١ دانست که در شتاب بخشیدن به عملیات حفاری بسیار اثرگذار بوده است.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز مستقر است و فعالیت های عملیاتی آن در بخش های حفر چاه های نفت و گاز و ارائه خدمات فنی و مهندسی به بیش از 100 دستگاه حفاری در مناطق خشکی و دریایی ١٠ استان نفت خیز کشور تمرکز دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها