حفاری 12حلقه چاه در میدان گازی کیش

رئیس منطقه عملیاتی کیش با اشاره به کیفیت بالای گاز میدان کیش گفت: 12 حلقه چاه در این میدان گازی در حال حفاری است.
کد خبر: ۵۳۹۰۲۶

رئیس منطقه عملیاتی کیش در حاشیه نهمین نمایشگاه انرژی کیش اظهار کرد: حفاری 12 حلقه چاه در حال انجام است و با وجود حفاری یک حلقه چاه که در ابتدای این پروژه انجام شده بود، تعداد چاه های حفاری شده به 13 حلقه رسیده است.

مهندس "علیرضا قانعی" افزود: با حمایت های وزیر نفت، شرکت نفت فلات قاره به دنبال تولید زودهنگام از این میدان بزرگ گازی است و امیدواریم با پایان حفاری ها این میدان گازی عملیاتی و گاز تولیدی وارد مدار شود.

وی افزود: ظرفیت این میدان در برآوردهای اولیه 47 تی سی اف بود که پس از مطالعات تکمیلی، ظرفیت آن اکنون بیش از 60 تی سی اف که معادل 6 فاز پارس جنوبی است، تخمین زده می شود.

قانعی ادامه داد: منطقه آزاد کیش همکاری مطلوبی با شرکت نفت فلات قاره دارد و نحوه تعامل میان منطقه و این شرکت با مذاکرات و رایزنی های فشرده انجام شده در حال افزایش است.

وی ادامه داد: تاسیسات پیش بینی شده برای ساخت تاسیسات خشکی به منظور فرآورش گاز میدان گازی کیش هیچ گونه آلودگی و ناسازگاری با محیط زیست نخواهد داشت و ضمانت های لازم درباره عدم آلودگی به مسئولان ذی ربط داده شده است که با توجه به این که فلات قاره به سمت نوفلرینگ پیش می رود، هیچ گازی سوزانده نخواهد شد.

وی ادامه داد: گاز تحویلی این میدان بدون هیچ گونه عملیاتی تحویل نیروگاه های کیش خواهد شد و گاز این میدان به دلیل کیفیت بسیار بالا، هیچ گونه آلودگی جانبی ندارد و کاملا سازگار با محیط زیست است.

قانعی افزود: چاه های میدان گازی کیش پس از بهره برداری به وسیله خط لوله زیردریایی گرزه منتقل خواهد شد که نزدیک ترین بخش ساحل به خشکی در سرزمین اصلی است و ما در خود جزیره به طور مستقیم هیچ گونه عملیات خاصی برای فرآورش نخواهیم داشت.

رئیس منطقه عملیاتی کیش فلات قاره گفت: سناریوهای مختلفی برای تولید گاز از این میدان طراحی شده است که پس از نهایی شدن، بهترین روش ها انتخاب و برای تولید و نیز صادرات نهایی خواهد شد.

وی درباره خط لوله انتقال گاز از جزیره سیری به کیش نیز گفت: جریان انتقال گاز از این خط لوله روند مطلوبی دارد و تابستان گذشته در پیک مصرف 34 میلیون فوت مکعب در روز گاز از سیری دریافت کردیم.

قانعی افزود: با تعامل به وجود آمده میان شرکت نفت فلات قاره و منطقه آزاد کیش، امیدواریم با حمایت های دولت هر چه زودتر گاز طبیعی این میدان استخراج و بهره برداری از این نعمت خدادادی میسر شود.(شانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها