جای دوری نمی‌رویم امروز که نگران شوید. این روزهای خوش آخرسال بنا ندارم سیاسی صحبت کنم؛ تا چه رسد به این که خواسته باشم از بهار و نوروز و عمونوروز، خیلی یواشکی و زیرپوستی استفاده سیاسی هم بکنم.
کد خبر: ۵۵۰۲۹۳
وسوسه شیرینی عید

 آن هم از بیچاره عمونوروزی که سالی یک روزه!

استفاده بهینه اقتصادی:

فصل گل و صنوبره

یارانه‌مان یادت نره!

عرض شود که در صفحات بهداشتی همین روزنامه خودمان (روز پنجشنبه) همچین تیتر درشت زده شده بود که: «شیرینی‌های عید وسوسه‌تان نکند»!

تحلیل فلسفی: ظاهر خبر فوق‌العاده فوق‌الذکر، به نفع مهمانان نوروزی است و سر آنها یک منتی هم گذاشته شده که اگر میزبان محترم، جلوی آنها شیرینی نگرفت و تعارف نکرد، به دل نگیرند و بدانند که به‌دلیل حفظ سلامت خود آنها بوده است.

اما با عنایت به قیمت انواع شیرینی، بنده رندشناس، هیچ بعید نمی‌دانم که اعلام این مطلب، بیشتر به‌نفع شخص میزبان باشد تا مهمان.

نظر سعدی راجع به شیرینی:

چو شیرینی از من به در می‌رود

چو فرهادم آتش به سر می‌رود

اعتراض وارد: به فروشندگان عزیز شیرینی سفارش و بهارانه می‌کنیم که بر کیفیت شیرینی‌های خود بیفزایند می‌گویند طرف، دم عیدی، رفته بود شیرینی فروشی محل که شیرینی کشمشی بخرد.

رو کرده بود به فروشنده و با حالت اعتراض گفته بود: «چرا شیرینی‌های کشمشی شما کشمش ندارد؟» و فروشنده با یک قیافه حق به جانب به وی پاسخ داده بود که: «عزیز من، شما وقتی که می‌روی شیرینی ناپلئونی می‌خری، لابه‌لای شیرینی‌ها ناپلئون است؟!» و طرف می‌گفت که تاکنون این شکلی با تمام وجود قانع نشده بودم!

بسته پیشنهادی: از آنجا که نتیجه گرفتیم خوردن شیرینی، هم برای میزبان و هم برای مهمان، ضرر دارد؛ فلذا در راستای کاهش تمایل ملت برای شیرینی خوردن در روزهای عید، عرایضی بسته‌بندی می‌کنیم:

1ـ جدا نکردن برچسب: توصیه می‌شود که برچسب قیمت شیرینی‌ها دورانداخته نشود. از جعبه‌ کنده شود، به کنار ظرف یا دیس حاوی شیرینی چسبانیده شود. چشم هر مهمانی به آن بیفتد؛ شما خیال می‌کنید که از داخل دیس شیرینی برمی‌دارد؟ نه، شما باشید، از گلوتان پایین می‌رود؟...

2ـ جوسازی کاذب: بین خانم‌ها چنین شایع کنیم که شیرینی، باعث و بانی اصلی چاق‌شدگی است؛ بین آقایان هم شایع نماییم که موجب چاق شدگی خانم‌های آنها و در نتیجه کلاس‌ها و رژیم‌های خاص لاغری آنها می‌شود؛ یقین بدانید که آمار مصرف شیرینی، برخلاف آمار قیمت‌ها شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد. حالا ببینید کی گفتم. چند روز مانده به آمدن عمونوروز!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها