فکر بد نکنید؛ رانندگان پرخطر، به آن دسته از رانندگان بی‌توجهی گفته می شود که چوب‌خط خلاف‌های رانندگی آنها پر شده است و باید فکری به حال خودشان بکنند یا در کل قید رانندگی را بزنند و الاغ‌سواری بکنند که امکان تخلفش کمتر است یا که یاد بگیرند مثل آدم رانندگی کنند. ببخشید اگر خیلی صریح صحبت‌کردم. گاهی صراحت مفیدتر و بهتر است. علی‌الخصوص که پای جان آدم‌ها در میان باشد.
کد خبر: ۵۴۹۹۷۵
سفر نوروزی و رانندگی مثل آدم!

بیش از حد صریح: جان آدمیزاد که شلغم نیست!هر سال با نزدیک شدن به آخر سال، سفرهای نوروزی ملت هم برخلاف سفرهای استانی دولت زیاد می‌شود. خلاف هم بیشتر می‌شود؛ چنان‌که خود پلیس گفته نوروز امسال، تعداد 6792 راننده از سفر با خودروی شخصی محروم شده‌اند.

به همین خاطر نیز پلیس راه باید گشت‌های ویژه‌تر و بیشتری را در جاده‌ها مستقر کند که البته خودش این کار را می‌کند و اشاره می‌کنند که نیازی به گفتن ما نیست. منتها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، مگر که زیادی محکم بشود.

بسته پیشنهادی: این روزها این ستون را باید خیلی جمع و جور بنویسم و جای حرافی نیست، فلذا بی‌هیچ حرف اضافه‌ای، عرایض پیشنهادی خود را در راستای بهبود اوضاع رانندگی در این روزهای نوروزی، فشرده و کوبیده طرح می‌کنیم:

1ـ سبزه روی ماشین: حتما حکم نکردند که سبزه را فقط روز سیزده بدر بگذارید روی ماشین و راهی بیرون شهر شوید. قبل از عید هم برای کنترل سرعت می‌شود این کار را کرد. قبل از حرکت، سبزه را روی کاپوت جلو خودرو بگذارید و پس آنگاه حرکت کنید. این طوری، راننده عزیز ناخودآگاه مجبور می‌شود با سرعت مطمئنه‌ای حرکت کند که سبزه‌اش نیفتد؛ تلپ!

2ـ رانندگان بهاری: همه سیاست‌های پلیس نباید سلبی باشد، جلبی هم خوب است. نه که طرف را جلب کنند. نه، منظور این است که او را تشویق کنند تا بتدریج رانندگی‌اش بهتر شود. در پایان سفرهای نوروزی بهترین راننده‌ها اعلام شوند و جایزه بگیرند. رانندگان بهاری؛ رانندگانی که مثل بهار، آرام و نرم و دلکش چون نسیم فرحبخش نوروزی رانندگی کرده‌اند؛ همان نسیمی که گفتند ز کوی یار می‌آید.

3ـ نوشتن شعار مناسب: در طول مسیر می‌شود نوشته‌هایی هشداردهنده روی تابلوها در نظر گرفت که با زمان و مکان امروز ما و شرایطی که در آن به سر می‌بریم، بیشتر آشنا و مانوس به اصطلاح، به‌روز باشد. چند تا نوشته محض نمونه مثال می‌زنم:

ـ «پراید شما دیگر آن پراید کم‌ارزش سابق نیست؛ با رانندگی بهتر، از آن محافظت کنید».

ـ «دعای تحویل سال را در این دنیا بخوانید».

ـ «برای تنظیم سرعت، به یاد بیاورید سرعت اینترنت را».

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
۰
۰
برای تنظیم سرعت، به یاد بیاورید سرعت اینترنت را ، كلی خندیدم، این دم عیدی شادمون كردی...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
۰
۰
ایرانی جون بسرش بكنی درست نمیشه

نیازمندی ها