رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «علم و فناوری» را ابلاغ کردند

افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تقویت گفتمان تولید علم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به مردم تعهد دادم دانشگاه را اسلامی کنم، گفت: مشکل اساسی دانشگاه ما این است که 80 سال پیش در زمان رضا خان عده ای به غرب رفته و شکل و ماهیت دانشگاههای غرب را به کشور آورده اند.
کد خبر: ۵۴۹۴۸۹
به مردم تعهد دادم دانشگاه را اسلامی کنم

دکتر کامران دانشجو درباره اسلامی کردن دانشگاه ها گفت: اولین برنامه ای که به مجلس شورای اسلامی ارایه کردم اسلامی کردن دانشگاه بود.

وزیر علوم  افزود: اگر این مشکل را قبول کنیم، نشان می دهد که دانشگاه بومی نداشتیم بعد از انقلاب هم با وجود اینکه انقلاب فرهنگی صورت گرفت ولی بازهم ماهیت و شکل دانشگاه تغییر نکرد، بنابراین برای اسلامی کردن ماهیت دانشگاه‌ها، تغییراتی در علوم انسانی که ماهیت دانشگاه است، صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا کنون سه هزار و 400 سرفصل علوم انسانی بارنگری شده و تا پایان سال، تعداد سرفصل های بازنگری شده علوم انسانی به چهار هزار سرفصل می رسد که به دانشگاه ها ابلاغ شده و از مهرماه اجرایی خواهد شد.

وی با گلایه از برخی افراد که نسبت به بازنشستگی اساتید مطالبی را عنوان می کنند، گفت: براساس آمار بازنشستگی در این دوره کمتر از دوره های قبل است و قانون بازنشستگی اکنون انبساطی تر از قبل است در دوره های گذشته استاد تمام در 65 سالگی بازنشسته می شد ولی اکنون در 76 سالگی 11 سال افزایش یافته است.

وزیر علوم افزود: دانشیار 65 سالگی بازنشسته می شد که در این درجه علمی بازنشستگی را به 71 سالگی رسانیدم یعنی 7 سال نسبت به گذشته اضافه شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
اقای وزیر :دادم ..دادم راول كنید !!!بگویید چه كاركردید؟؟؟این مهمتره..

نیازمندی ها