این روزها حتی این محصول گرانقیمت تاریخی، بیش از همیشه ایام در معرض تبلیغ و ترویج گروه‌ها و گرایش‌های مختلف مردمی قرار گرفته و لحظه‌ای نیست که یک پیامک تبلیغاتی در این راستا دریافت و پاک نشود.
کد خبر: ۵۴۹۳۳۶
پسته‌لوژی در دانشگاه

نمونه‌ای از تبلیغات پسته‌ای:

ـ پسته دست‌دوم ارزان کیلویی 20 هزار تومان که دست یک پیرمرد و پیرزن بنده خدا بوده که به علت نداشتن دندان در دهان، فقط نمک روی پسته را مک می‌زده‌اند.

ـ پوست پسته، کیلویی 10هزار تومان، مناسب جهت ریختن در گوشه و کنار منزل برای دیدن مهمان و حفظ آبروی صاحبخانه.

ـ پسته دربسته همراه با چکش، با شکستن در محل.

این روزها، رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشور از تربیت دانشجو در رشته پسته خبر داد و گفت: «پیشنهادی از سوی مؤسسه آموزش علمی ـ کاربردی برای تربیت دانشجویان مرتبط با پسته با همکاری کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشور مطرح شده است.»....

بسته پیشنهادی: عرض کردیم که با عنایت به جایگاه استراتژیک پسته در ادبیات اقتصادی مملکت، بهترین پیشنهاد قابل طرح، همین راه‌اندازی رشته دانشگاهی«پسته‌شناسی» است که مسئولان زودتر از ما فلک را سقف بشکافتند و این طرح نو را درانداختند. در عین حال، این قضیه ـ به قول اهل فلسفه و کلام ـ مانعه‌الجمع نیست و راه را بر پیشنهادهای تکمیلی ما نمی‌بندد. فلذا عرایض ما را هم تحویل بگیرید:

1ـ تفکیک رشته: پسته‌لوژی یک رشته کلی است که باید به زیرمجموعه‌ها و گرایش‌هایی چند ، رشته رشته بشود. مثلاً پسته با گرایش پوستی، فرار مغزهای پسته، پسته خندان، پسته رفسنجان و سیاست، پسته دامغان و شعر و امثال این گرایش‌های موجود.

2ـ کلاس عملی: تا این رشته پسته‌شناسی در دانشگاه‌ها راه بیفتد، ممکن است برای برخی از دانشجویان عزیز، پسته و اجزای آن چیز ملموسی نباشد و فقط از این و آن چیزهایی راجع به آن شنیده باشند. لهذا بد نیست که در کلاس‌هایی عملی، اجزای مختلف پسته کاملا برای دانشجویان پسته‌ندیده تشریح شود.

3ـ فوق‌برنامه: در حاشیه کلاس‌های تئوری، لازم است که یکسری اردوهای علمی ـ تفریحی فوق‌برنامه نیز برای حضور در برخی مناطق پسته‌خیز ایران در نظر گرفته شود. دانشجویان پسته‌شناسی دستگیرشان شود که از پول فروش پسته چقدرش به جیب آنها می‌رود و چقدرش به کیسه‌های دوخته شده دلال‌ها.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
جالب بود.....حالا واقعی یا طنز بود!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها