صحنه اول/ خارجی/ اوایل پاییز 91/ خودروی پراید از ابتدای خلقت تا این زمان، سرش را پایین انداخته، مثل بچه آدم دارد با سرعتی آرام و مطمئن در جاده بازار به حرکت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۹۰۵۶
فیلمنامه پراید در چند صحنه

صاحبان پراید، تماما به چشم دهک‌های پایین جامعه نگریسته می‌شوند که خوشبختانه با کمک یارانه، توان خرید حداقل یک پراید ناقابل را دارند و خدا را شکرگزارند.

صحنه دوم/ داخلی/ اواسط پاییز 91/ شایع می‌شود که برخی شرکت‌های خودروسازی، به دلیل هزینه‌های زیادی که ساخت خودرو ـ آن هم خودروهایی محکم‌تر از خودروهای کره و ژاپن و فرانسه و... ـ روی دست آنها می‌گذارد؛ زیر یک سقف درآمدزا تشکیل جلسه می‌دهند و ناخواسته تصمیماتی گرفته می‌شود. ساخت و انداخت خودرو به بازار محدود می‌شود. بر سرعت بالا رفتن قیمت پراید در بازار افزوده می‌شود.

صحنه سوم/خارجی/ اوایل زمستان 91/ دولت در همراهی با خودروسازان مایه‌دار، زمزمه آزادسازی قیمت خودرو را آغاز می‌کند. جامعه تست زده می‌شود و سپس از پس یک دو سه هفته زمزمه و زمزمه، ناگهان قیمت خودرو با حمایت دولت آزاد می‌شود. روزنامه‌ها تیتر می‌زنند که: قیمت‌های خودرو را دولت آزاد کرد.

صحنه چهارم/داخلی/ اواسط زمستان 91/ سالن نشست شفاف رئیس‌جمهور با خبرنگاران همیشه در صحنه است. قبل از آن‌که خبرنگاران به قیمت پراید معترض شوند، خود رئیس‌جمهور زبان به اعتراض و انتقاد می‌گشاید که چه خبر است؟... چرا پراید باید این‌قدر گران بشود؟... مگر آهن پراید کیلو چند درمی‌آید؟...

صحنه پنجم/ خارجی/ اواخر زمستان 91/ در صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه بیستم اسفند، جدول کاهش قیمت خودروهای داخلی و پراید اعلام می‌شود. روزنامه‌های کثیرالانتشار، تیتر درشت می‌زنند که: «قیمت خودرو کاهش یافت». پراید 500 هزار تومان ارزان می‌شود.

صحنه ششم/داخلی/ در آستانه عید 92/ مردم در آستانه تحویل گرفتن سال جدید، در حال تشکر صمیمانه از دولت و شرکت‌های خودروسازی هستند که اگر پراید، دوازده سیزده میلیون ناقابل افزایش یافت؛ در عوض با تلاش پیگیر مسئولان و مهربانی روسای شرکت‌های خودروسازی و به عنوان عیدی، هم‌اکنون در حدود پنج میلیون ریال کاهش قیمت پیدا کرد. بچه‌ها متشکریم!... چه جوری جبران کنیم؟

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
۰
۰
بچه ها متشكریم ....بچه ها متشكریم
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
۰
۰
كجای دنیا ماشین های بنجلی مثل محصولات سایپا و ایران خودرو را با نام حمایت از صنایع داخلی به ملت میفروشندسود حاصله به جیب كه میرود !؟
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
نه تنها پراید كه مشت نمونه خروار است این مسئولین به اصطلاح حامی مصرف كننده جواب دهك های پائین جامعه را چطوری میدهند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها