فیلمنامه پراید در چند صحنه

صحنه اول/ خارجی/ اوایل پاییز 91/ خودروی پراید از ابتدای خلقت تا این زمان، سرش را پایین انداخته، مثل بچه آدم دارد با سرعتی آرام و مطمئن در جاده بازار به حرکت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۹۰۵۶
فیلمنامه پراید در چند صحنه

صاحبان پراید، تماما به چشم دهک‌های پایین جامعه نگریسته می‌شوند که خوشبختانه با کمک یارانه، توان خرید حداقل یک پراید ناقابل را دارند و خدا را شکرگزارند.

صحنه دوم/ داخلی/ اواسط پاییز 91/ شایع می‌شود که برخی شرکت‌های خودروسازی، به دلیل هزینه‌های زیادی که ساخت خودرو ـ آن هم خودروهایی محکم‌تر از خودروهای کره و ژاپن و فرانسه و... ـ روی دست آنها می‌گذارد؛ زیر یک سقف درآمدزا تشکیل جلسه می‌دهند و ناخواسته تصمیماتی گرفته می‌شود. ساخت و انداخت خودرو به بازار محدود می‌شود. بر سرعت بالا رفتن قیمت پراید در بازار افزوده می‌شود.

صحنه سوم/خارجی/ اوایل زمستان 91/ دولت در همراهی با خودروسازان مایه‌دار، زمزمه آزادسازی قیمت خودرو را آغاز می‌کند. جامعه تست زده می‌شود و سپس از پس یک دو سه هفته زمزمه و زمزمه، ناگهان قیمت خودرو با حمایت دولت آزاد می‌شود. روزنامه‌ها تیتر می‌زنند که: قیمت‌های خودرو را دولت آزاد کرد.

صحنه چهارم/داخلی/ اواسط زمستان 91/ سالن نشست شفاف رئیس‌جمهور با خبرنگاران همیشه در صحنه است. قبل از آن‌که خبرنگاران به قیمت پراید معترض شوند، خود رئیس‌جمهور زبان به اعتراض و انتقاد می‌گشاید که چه خبر است؟... چرا پراید باید این‌قدر گران بشود؟... مگر آهن پراید کیلو چند درمی‌آید؟...

صحنه پنجم/ خارجی/ اواخر زمستان 91/ در صفحه اول روزنامه‌های یکشنبه بیستم اسفند، جدول کاهش قیمت خودروهای داخلی و پراید اعلام می‌شود. روزنامه‌های کثیرالانتشار، تیتر درشت می‌زنند که: «قیمت خودرو کاهش یافت». پراید 500 هزار تومان ارزان می‌شود.

صحنه ششم/داخلی/ در آستانه عید 92/ مردم در آستانه تحویل گرفتن سال جدید، در حال تشکر صمیمانه از دولت و شرکت‌های خودروسازی هستند که اگر پراید، دوازده سیزده میلیون ناقابل افزایش یافت؛ در عوض با تلاش پیگیر مسئولان و مهربانی روسای شرکت‌های خودروسازی و به عنوان عیدی، هم‌اکنون در حدود پنج میلیون ریال کاهش قیمت پیدا کرد. بچه‌ها متشکریم!... چه جوری جبران کنیم؟

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
۰
۰
بچه ها متشكریم ....بچه ها متشكریم
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
۰
۰
كجای دنیا ماشین های بنجلی مثل محصولات سایپا و ایران خودرو را با نام حمایت از صنایع داخلی به ملت میفروشندسود حاصله به جیب كه میرود !؟
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
نه تنها پراید كه مشت نمونه خروار است این مسئولین به اصطلاح حامی مصرف كننده جواب دهك های پائین جامعه را چطوری میدهند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها