معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری از احتمال بازگشت هواپیماهای توپولف به ناوگان هوایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۵۲۹
احتمال بازگشت توپولف به ناوگان هوایی کشور

حمیدرضا پهلوانی روز یکشنبه در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بکارگیری مجدد هواپیماهای توپولف 154 در ناوگان هوایی کشور، بازگشت این هواپیماها را منوط به رعایت یکسری پارامترهای فنی از سوی شرکت سازنده دانست و افزود: نظر رسمی سازمان هواپیمایی کشوری اکنون نیز همان است که پیش از این در خصوص این هواپیماها اعلام شده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن یکسری مشخصات فنی از جمله پارامترهایی بوده که باعث زمین گیرشدن این هواپیماها شده است،اظهارداشت: وجود 31 فروند هواپیمای توپولف سالم به اضافه 45 دستگاه موتور نو در مجموعه صنعت هواپیمایی کشور که همگی نیز ملکی هستند، انگیزه ای در دولت برای حضور دوباره توپولف به صحنه هوایی کشور ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام رسمی این موضع که اگر قرار باشد تمام پارامترهایی که سبب زمین گیر شدن این هواپیماها شده، همچنان وجود داشته باشد، به طور قطع ورود توپولف به صحنه هوایی کشور میسر نخواهد بود اما اگر شرکت های هواپیمایی دارنده این نوع هواپیماها با کشور سازنده توپولف، مولفه ها و پارامترهای مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری را لحاظ و بهینه سازی کنند، در آن صورت موضوع بازگشت توپولف در سازمان هواپیمایی کشوری قابل طرح خواهد بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: اصلاح و بهینه سازی موتورهای توپولف از جمله پارامترهایی است که باید در ورود مجدد این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور در نظر گرفته شود.

داستان خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور زمانی آغاز شد که یک فروند هواپیمای توپولف 154 متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین در 24 تیرماه سال 1388 در مسیر عزیمت به ارمنستان پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در 12 کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرد و تمام 169 سرنشین آن (خدمه و مسافران) کشته شدند.

پس از این حادثه بود که خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور کلید خورد که در نهایت در پایان بهمن ماه سال 1388 به طور رسمی 31 فروند هواپیمای توپولف با سه هزار و 100 صندلی با ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری ناوگان هوایی را ترک کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
آقایون تصمیم گیرنده خودشون حاضرند سوار این هواپیماها بشن یا واسه كنترل جمعیت ایران دارن برنامه ریزی می كنند!!

نیازمندی ها