سامانه الکترونیکی صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج توسط وزیر ورزش و جوانان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۴۸۴۰۴
راه‌اندازی سامانه صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج

 سید باقر پیش‌نمازی معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه جشنواره «اتفاق 2» که به منظور معرفی و تقدیر از سامانه‌های برتر حوزه‌ جوانان برگزار شد، اظهار داشت: این سامانه بر اساس ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شد و صدور پروانه برای هرگونه خدمات مشاوره‌ای مخصوصا در امر ازدواج و تحکیم خانواده مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی صرفا در چارچوب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این آیین‌نامه سال گذشته توسط دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده وزارت ورزش و جوانان تهیه و در دی‌ماه به دولت تقدیم شد که پس از انجام مراحل کارشناسی در آبان‌ماه سال جاری تصویب شد.

پیش‌نمازی با بیان این‌که مقدمات ثبت نام برای مراکز مشاوره ازدواج فراهم شده است، گفت: این اقدام برای سهولت کار داوطلبانی است که برای این مراکز تقاضای صدور پروانه می‌کنند و از این پس می‌توانند در سایت وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام کنند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که فعلا اشخاص حقیقی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: اشخاص حقوقی نیز از چند روز آینده می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و زمینه‌ ثبت نامشان فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که مراکز مشاوره ازدواج مثل خانواده‌ها می‌توانند ظرفیت مشاوره را داشته باشند، عنوان‌کرد: پنج وظیفه در آیین‌نامه ساماندهی مراکز ازدواج برای مراکز مشاوره در نظر گرفته شده است.

پیش‌نمازی افزود: آموزش و مشاوره در مورد حقوق و تکالیف اعضای خانواده، آموزش و مشاوره در امر ازدواج، آموزش و مشاوره برای افزایش توانمندی جوانان، آموزش و مشاوره در زمینه‌ مسائل اعتقادی، فرهنگی، تربیتی و رفتاری خانواده و نیز تسهیل همسرگزینی، پنج وظیفه‌ این مراکز ازدواج در امر مشاوره هستند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که شروع کار این مراکز با نظارت تحت ضوابط تعیین شده از طرف مجموعه‌ای که در راس آن وزارت کشور است صورت می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد که شاهد استقبال هرچه بیشتر خانواده‌ها در امر ازدواج باشیم و به نظاره استحکام و دوام بیشتر خانواده‌ها در امر ازدواج جوانانشان بنشینیم.

وی ادامه داد: این اتفاق در ارتباط با اهمیت مساله‌ ازدواج در زندگی انسان است، چرا که بر اساس توصیه‌ اسلام، ازدواج باید در آغاز جوانی صورت گیرد و لازم است در این زمینه از مشاوره بزرگ‌ترها مخصوصا پدر و مادر که مسلما می‌توانند بهتر از مراکز مشاوره ازدواج، جوانان را مشورت دهند استفاده شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها