شهردار تبریز گفت: با حضور مسئولان و مدیران استانی و شهری بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع مفاخر و تاریخ آذربایجان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۳۳۷
رونمایی از بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان در تبریز

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: این تابلوفرش نفیس و منحصربه‌فرد که بزرگترین تابلو فرش جهان است  به سفارش شهرداری تبریز بافته شده وپس از رونمایی در موزه شهر تبریز به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تابلو فرش که مبین مفاخر و تاریخ آذربایجان است در ابعاد 22 متر مربع و با وزن تقریبی سه تن با 11 میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 30 درصد ابریشم و 70 درصد پشم  به اندازه 7در5.20متر بافته شده  که تصویر امام خمینیدر درب سمت راست و تصویر مقام معظم رهبری در درب سمت چپ آن قرار گرفته دارد.

شهردار تبریز ادامه داد: در متن این تابلوفرش تصاویری از علامه عبدالحسین امینی ، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت اله شهید مدنی، آیت اله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی ، استاد شهریار، پروین اعتصامی، سردار شهید مهدی باکری، سردار حسن شفیع زاده، شیخ محمد خیابانی، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، باغچه بان و میرزاحسن رشدیه استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه طلایی‌ترین و گسترده‌ترین خدمات فرهنگی و اجتماعی در دوران فعلی مدیریت شهری تبریز ارائه شده است، تاکید کرد: دوران فعلی مدیریت شهری تبریز به علت حجم بالای فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، اجتماعی و هنری ارایه شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری و جلب رضایتمندی حداکثری مردم به جهت پاسخگویی شهرداری به مطالبات فرهنگی اجتماعی آنان طلایی‌ترین دوران مدیریت شهری تبریز به شمار می‌رود و شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی طی سال‌های اخیر توانسته است در راستای اعتلای فرهنگی تبریز گام‌های موثری بردارد.

همچنین همزمان با رونمایی از بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان طرح توسعه موزه فرش شهرداری تبریز نیز افتتاح و مورد  بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها