جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا خبر داد

هلاکت و دستگیری 72 فرد مسلح در مرز

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

افزایش کشفیات مواد مخدر در صفر مرزی

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش 50 درصدی کشفیات مواد مخدر در نقطه صفر مرزی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و افزود: کشفیات مواد مخدر در سال 91 با میزان کشفیات در طول سه سال قبل از تشکیل مرزبانی برابر است.
کد خبر: ۵۴۸۲۴۴
افزایش کشفیات مواد مخدر در صفر مرزی

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار احمد گراوند از کشف 100 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تا امروز در مرزهای کشور خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، افزایش 50 درصدی کشفیات مواد مخدر را شاهد هستیم.

وی یادآور شد: کشفیات مواد مخدر در سال 91 با میزان کشفیات در طول سه سال قبل از تشکیل مرزبانی برابر است.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با اشاره به افزایش 20 درصدی ردزنی، کمین و گشتزنی ماموران مرزبانی ناجا طی این مدت، افزود: با کنترل مرزها، دستگیری اشرار امسال هشت درصد افزایش داشته است، این درحالی است که درگیری در نوار مرزی افزایشی نداشته که حاکی از افزایش تلاش مرزبانان کشورمان دارد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا، همچنین از کاهش 48 درصدی شهدا و کاهش 49 درصدی تعداد مجروحان خبر داد و افزود: تردهای مرزی اتباع بیگانه نیز از ابتدای امسال تا امروز، هشت درصد و دستگیری عابران غیرمجاز 30 درصد کاهش داشته است.

سردار گراوند تصریح کرد: در سال 91، 40 طرح سراسری و 24 طرح استانی در راستای کنترل و انسداد مرز اجرا و واحدهای تکاور خود را نیز مستقر کردیم.

وی با اشاره به افزایش بکارگیری و استفاده از تجهیزات اپتیکی در مرز، تصریح کرد: 50 درصد از کشفیات مرزبانان از طریق اقدامات اطلاعاتی و با استفاده از رادارها می باشد.

این مقام انتظامی از کشف 24 میلیون و 30 هزار انواع مواد محترقه خبر داد و افزود: مواد محترقه مکشوفه از ترکیه، عراق و کشورهایی حوزه خلیج فارس به کشور قاچاق می شود.

سردار گراوند همچنین از افزایش 447 درصدی قاچاق لباس، افزایش 192 درصدی قاچاق دام و افزایش 167 درصدی وسائل صوتی و تصویری طی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گفته جانشین فرمانده مرزبانی ناجا، 600 کیلومتر از خلاء های مرزی در استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کردستان را تحت پوشش قرار دادیم تا در سال جدید دیگر شاهد تردد خودرویی در مرزها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه انسداد مرز در منطقه سراوان را با جدیت دنبال می کنیم، تصریح کرد: از یک ماه گذشته ماموران ما در این منطقه مستقر شدند که طی عملیاتی اخیر موفق به کشف یک تن و 510 کیلو انواع مواد مخدر از اشرار شدند.

سردار گراوند یادآور شد: روزانه هزار تا دو هزار دستگاه خودرو که هرکدام حامل 1500 تا 200 هزار لیتر مواد سوختی بودند، با سوء استفاده از خلاء مرزی از منطقه سروان وارد کشور می شدند اما هم اکنون شاهد هیچگونه تردد در این منطقه نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها