سازمان هواشناسی اعلام کرد:

افزایش دمای هوای تهران

براساس نقشه های هواشناسی استانهای غرب کشور بویژه دامنه های مرکزی زاگرس با بارش باران و وزش باد و مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۸۱۸۴
آغاز دور تازه بارش‌ها از بعدازظهر امروز

به گزارش واحد مرکزی خبر ، از بعدازظهر امروز شنبه به  تدریج بارش، دامنه های البرز غربی و البرز مرکزی را در بر می گیرد. یکشنبه در غالب نقاط کشور بجز نوار شرقی و شمال غربی بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود .

دوشنبه از سمت غرب به تدریج بارش قطع می شود و ناپایداری ها به صورت رگبار  ،  رعدوبرق  و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف در نیمه شرقی  ،  نواحی مرکزی و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات زاگرس خواهد بود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه باد شدید در استانهای کرمان و سیستان  و  بلوچستان رخ  می دهد  و خلیج فارس هم مواج خواهد بود.

در روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در استانهای شرقی کشور انتظار می رود  و  در  روزهای بعدی جوی آرام بر کشور حاکم خواهد شد.از لحاظ  دمایی نیز روند افزایش تدریجی  دما  در  کشور رخ خواهد داد .

خبر دیگر اینکه  محور سبزوار - نیشابور که از دیشب به علت برف و یخبندان و لغزندگی جاده بسته شده بود هم اکنون باز است و تردد در آن جریان دارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت  :  با  تلاش 30 نفر  از  راهداران در قالب گروههای عملیاتی با استفاده  از  ماشین آلات سنگین ، شن و نمک پاشی روی سطح جاده ، صبح امروز این محور بازگشایی شد.

بارش برف و لغزندگی معابر همچنین مدارس نوبت صبح و بعدازظهر امروزخراسان رضوی را تعطیل کرد.

تمام مدارس شهری و روستایی فاروج و مدارس روستایی و شهری شیروان هم درمقاطع ابتدایی و راهنمایی به علت سردی هوا و لغزندگی معابر امروز تعطیل شد.

4 هزار  نفر  در راه مانده در 2 روز گذشته  به  دلیل بارش برف  ،  کولاک  و  یخبندان   شدید  در امامزاده‌های طرح میقات‌ الرضا(ع) و بقاع متبرکه خراسان رضوی اسکان موقت داده شدند.

ارتفاع متوسط بارش برف در شهرستان مشهد 35 و در شهرستان نیشابور 37 سانتی‌‌متر بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها