بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

تولید کتاب و ترویج کتابخوانی، وظیفه مهم مسئولان

اختصاص2500 مترمربع از فضای نمایشگاه کتاب به ناشران الکترونیک

رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تاکنون 200 ناشر الکترونیک برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که 2500 متر مربع فضا برایشان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۴۷۵۴۰
اختصاص2500 مترمربع از فضای نمایشگاه کتاب به ناشران الکترونیک

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست گردهمایی معاونین فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور در تهران گفت: کار اجرایی در حوزه فرهنگ با مدیریت فرهنگی بسیار متفاوت است. ما و شما مدیران فرهنگی در استان‌ها باید سمت و سوی خود را از کارهای اجرایی فرهنگی به مدیریت راهبردی فرهنگی سوق دهیم.

وی افزود: برنامه محوری و آموزش نیروی انسانی از راهکارهای مؤثر برای پیشرفت مدیریت فرهنگی است و مدیران و معاونین فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها باید از تمامی ظرفیت‌های استانی بهره گیرند و برای پیشبرد اهداف فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های عملیاتی تدوین کنند.

علی اسماعیلی از معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برنامه‌های فرهنگی خود را مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در پنج حوزه چاپ، نشر، تشکل‌ها،‌ طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اقلیت‌های مذهبی و دینی به صورت تخصصی هدفمند برنامه‌ریزی کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی معاونت متبوعش برای حمایت از وظایف و فعالیت استانها در حوزه مجوزهای چاپ، تشکل‌های تمدید پروانه و غیره، افزود: حداکثر وظیفه معاونت امور فرهنگی در حوزه استان‌ها، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است.

اسماعیلی ضمن اشاره به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال 1392 تمامی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به همکاری و همراهی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد بزرگ فرهنگی و بین‌المللی فرا خواند و افزود: تاکنون برای بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 200 ناشر الکترونیک اعلام آمادگی کرده‌اند که 2500 متر مربع فضا برایشان در نظر گرفته شده است.

رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان خواستار این شد که مدیران، معاونان و نمایندگان ارشاد استان‌های سراسر کشور برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نقاط قوت و ضعف و تمهیداتی را که در نظر دارند عنوان کنند.

در این گردهمایی که بیش از پنج ساعت به طول انجامید معاونین فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد استانهای سراسر کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان خود به سرپرست معاونت امور فرهنگی ارائه دادند. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: ناشر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها