رئیس مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت فضای سبز تهران مناسب نیست، از شهردار تهران خواست مشکلات را تا زمانی که در شهرداری حضور دارد حل کند تا نام نیک دیگری از خودش به جای بگذارد.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۴
درخواست لاریجانی از قالیباف

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سخنانی در مراسم جشن درختکاری و افتتاح 2300 هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران، با بیان اینکه معضلات مهم و پیچیده‌ای در مورد شهر تهران وجود دارد که باید حل شود، اظهار داشت: لازم است از شورای شهر تهران که تلاش کردند در مصوبات بودجه تهران، به موضوع فضای سبز توجه شود، تشکر می‌کنم و همچنین از آقای قالیباف شهردار تهران نیز که همت خوبی برای حل مشکلات شهر تهران مانند وضعیت ترافیک و احداث بزرگراه‌ها و تونل داشتند، تشکر می‌کنم.

 
رئیس مجلس همچنین یاد آور شد: هم در غرب تهران و هم در شرق تهران تلاش‌های خوبی برای حل مشکلات پایتخت انجام می‌دهد و امروز هم در حوزه گسترش فضای سبز شهر تهران، اقداماتی در حال انجام است.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه در کل وضع فضای سبز تهران مناسب نیست، تصریح کرد: شرایط فضای سبز تهران رو به بهبود است، ولی وضعیت مناسبی ندارد و باید همت مضاعفی برای این مهم مبذول داشت و نباید اجازه داد فضای سبز شهر تهران از بین برود.
 
وی ادامه داد: برخی کشورها برای قطع درختان مجازات سنگینی در نظر گرفته‌اند؛ بخش‌های زیادی از مناطق شهر تهران باغ بود اما مستمرا این بخش‌ها در حال تبدیل به برج و منازل مسکونی است؛ ممکن است در اطراف شهر تهران زمین‌هایی برای گسترش فضای سبز وجود داشته باشد ولی داخل بافت شهر تهران این خلا در حال به وجود آمدن است.
 
رئیس دستگاه قانون گذاری کشورمان در بخش دیگری از سخنانش به لایحه جامع منابع طبیعی که هم اکنون در دستور کار مجلس است، اشاره و تصریح کرد: در فصولی از این قانون به موضوع گسترش فضای سبز در تهران توجه زیادی شده است و همچنین برای قطع درختان نیز مجازاتی لحاظ شده است و امیدواریم این قانون بتواند مشکلات تخریب جنگلها را رفع کند، البته مقدار زیادی از مشکلات مربوط به اجراست و باید همت جدی برای این امر ثبت شود.
 
وی با تاکید بر اینکه وضعیت هوای تهران غصه‌ای برای کشور است متذکر شد: پیش از این درباره انتقال کارخانجات و گاه در مورد انتقال پایتخت مباحثی مطرح شد اما این اتفاق رخ نداد و این نقیصه همچنان باقی مانده است، همه دستگاه‌ها باید دراین زمینه کمک کنند و آلودگی کارخانجات باید کاهش یابد و تدابیری در این زمینه باید اندیشیده شود.
 
وی اضافه کرد: در برخی شهرهای کشورهای در حال توسعه در شرق آسیا مانند چین و هند، موضوع آلودگی هوا مطرح است ولی به سرعت برای رفع آن تدابیری می‌اندیشند، در مورد تهران زیاد صحبت می‌شود ولی باید مکانیزمی برای حل آن وجود داشته باشد و مجموعه اقدامات باید در این زمینه انجام شود.
 
علی لاریجانی همچنین پیشنهاد داد که موضوع آلودگی هوا به طور جامع توسط شورای شهر در نظر گرفته شود و اگر لازم دانستند تا قوانین و مقررات در این باره اصلاح شوند، پیشنهاداتشان را به صورت لایحه‌ای توسط شورای عالی استانها به مجلس ارائه دهند.
 
علی لاریجانی در خاتمه با تاکید بر اینکه مسئله تهران به جایی رسیده که باید حتما علاج شود، خطاب به قالیباف شهردار تهران، گفت: از آقای قالیباف می‌خواهم تا زمانی که در شهرداری تهران حضور دارد، این مشکلات را حل کند تا نام نیک دیگری ازخودش به جای بگذارد.(فارس)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها