وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

نظارت بر اکران‌های نوروزی سینماها‌

رییس سازمان سینمایی کشور درباره نحوه انتخاب فیلم ها برای اکران نوروزی گفت: اکران نوروزی بر اساس اجماع نظر پخش کنندگان، تهیه کنندگان و سینماداران در شورای صنفی تعیین می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۲۷۳
اکران نوروزی بر اساس اجماع نظر در شورای صنفی

جواد شمقدری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: این شورا پنج فیلم رسوایی، قاعده تصادف، حوض نقاشی، خواب های طلایی و فیلمی دیگر را برای اکران نوروزی انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد: در انتخاب این فیلم ها اعمال نظر خاصی نبوده و آنها براساس قابلیت ها، جذابیت ها و انطباق با حال و هوای عید و مخاطبان این ایام انتخاب شده است.

رییس سازمان سینمایی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب این فیلم ها امتیازی برای آنها نیست گفت: هر فیلمی که اکران شود زودتر به پولش می رسد اما شورای صنفی بر اساس تشخیص خود این کار را می کند و نمی توان انتخاب را زیر سئوال برد.

شمقدری در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید که سینمای ما در برخی جریان ها و حوادث انقلاب عقب مانده است؟ افزود: سینمای ایران نسبت به خیلی حوادث انقلاب و کشور کوتاهی کرده است.

رییس سازمان سینمایی کشور اضافه کرد: این غفلتی است که ما باید به آن توجه و تلاش کنیم در عرصه های داخلی و بین المللی که آمریکا با انقلاب ایران در تقابل بوده است دستمایه کار سینمایی شود.

شمقدری گفت: ‌حادثه حمله به هواپیمای ایرباس، حادثه حمله به چاه های نفتی ایران، حمله آمریکا به کشورهای منطقه، کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی، حادثه لانه جاسوسی، کودتای ژنرال هایزر و بسیاری از حوادث مشابه جای توجه سینماگران را دارد اما متاسفانه جامعه سینمایی به این موضوعات علاقه نشان نمی دهد.

وی افزود: ما در این خصوص برنامه داریم و از چنین فیلم هایی حمایت می کنیم همان طوری که درخصوص حمله به هواپیمای ایرباس ایران سه گروه در حال کار برای رسیدن به فیلم نامه خوب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها