توسط محققان ترکیه‌ای ساخته شد

طراحی لامپ‌ از بطری‌ آب غیرقابل مصرف

توپی که انرژی جنبشی را به برق تبدیل می کند

دانشمندان توپی را ابداع کردند که انرژی جنبشی را به برق تبدیل می کند. بدین ترتیب بازی با این توپ در خانه موجب روشنایی خانه می شود.
کد خبر: ۵۴۷۱۶۴
توپی که انرژی جنبشی را به برق تبدیل می کند

بازی فوتبال یک سرگرمی و در عین حال ورزشی است که برای سلامت و تناسب اندام مفید است اما اکنون می تواند موجب روشنایی خانه ها نیز بشود.

گروهی متشکل از هشت نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد روشی ابداع کرده اند که انرژی جنبشی ناشی از لگد زدن به توپ فوتبال را به الکتریسیته برای روشن کردن لامپ های کوچک ال.ایی.دی تبدیل می کند.

این افراد توپ فوتبالی به نام «سوکت» (SOCCKET) ابداع کرده اند که درونش یک آونگ (پاندول) قرار دارد.

با حرکت توپ، آونگ نوسان می یابد و انرژی جنبشی را برای به چرخش درآوردن ژنراتوری که به یک باتری شارژی متصل است، جمع آوری می کند.

اگر این توپ به یک لامپ LED متصل شود پس از 30 دقیقه بازی می تواند سه ساعت انرژی الکتریکی برای روشن کردن این لامپ تولید کند.

محققان امیدوارند که این توپ فوتبال را که تنها یک اونس (بیش از 28 گرم) از توپ فوتبال معمولی سنگین تر است نهایتا در مناطق کم درآمد توزیع کنند تا ساکنان آن منطقه به انرژی پایدار برای روشن کردن خانه های خود دسترسی داشته باشند.

این توپ فوتبال از فوم ضد آب ساخته شده است و از همین رو برای بازی در رقابتی ترین بازی های فوتبال به اندازه کافی مقاوم است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها