توپ فوتبال هم دیجیتالی شد

شرکت آدیداس بتازگی نوعی توپ فوتبال طراحی کرده که اطلاعات دقیقی در مورد ضرباتی که فرد بازیکن به آن می‌زند به دست آورده و به این شکل می‌تواند او را در بهبود دقت، توان و نیز شیوه انجام بازی فوتبال یاری کند.
کد خبر: ۵۷۳۸۱۶
توپ فوتبال هم دیجیتالی شد

این توپ هوشمند، انبوهی از حسگرها را دارد که شتاب و نیز میدان مغناطیسی توپ در حال حرکت را اندازه‌گیری می‌کنند.

این اطلاعات از طریق ارتباط بلوتوثی به یک تلفن‌همراه منتقل می‌شود و سپس میزان نیروی وارد شده به توپ در حین حرکت در نرم‌افزار ویژه این توپ محاسبه می‌شود. این توپ نتیجه سه سال مطالعه و بررسی گروهی از مهندسان، طراحان و نیز پژوهشگران فیزیک کاربردی است.

هدف از طراحی این توپ، کمک به ورزشکاران برای انجام بهتر بازی است. شرکت آدیداس به این منظور یک نرم‌افزار کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند طراحی کرده که دارای چهار بخش «ضربه به توپ»، «بهبود ضربه»، «چالش‌ها» و «ثبت رکوردها» است. این نرم‌افزار فعلا برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS (آیفون) طراحی شده است.

در بخش ضربه به توپ این نرم‌افزار، اطلاعاتی همچون سرعت، انحنا، موقعیت ضربه و نیز مسیر حرکت توپ به کاربر ارائه می‌شود.

بخش بهبود ضربه به ارائه پیشنهادهای برای بهبود مهارت‌های مختلف ضربه‌زنی به توپ، اعم از مهارت‌های ساده‌ای نظیر ضربات معمولی تا مهارت‌های پیچیده‌تری نظیر شوت‌های دارای انحنا و بدون پیچش می‌پردازد. پس از این‌که به توپ ضربه زده شد، این نرم‌افزار اطلاعات مربوط به آن ضربه را به کاربر می‌دهد.

بخش چالش‌ها در این نرم‌افزار به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند توانایی‌های بازیکن را ارزیابی کند. سه دسته کلی چالش برای این بخش طراحی شده که عبارت است از: «چالش‌های قدرتی»، «ضربه آزاد» و «حرفه‌ای». چالش‌های گروه اول و دوم تنها به ارزیابی توانایی بازیکن می‌پردازند، اما چالش حرفه‌ای به بازیکن کمک می‌کند مسیر حرکت و سرعت توپی همانند بازیکنان برجسته دنیا داشته باشد.

بخش آخر یعنی ثبت رکوردها نیز ده ضربه برتر هر روز فرد را ثبت می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند اطلاعات هرکدام از ضرباتی که می‌خواهد را نیز ثبت کند و به این ترتیب پایش روند پیشرفت فرد ساده‌تر می‌شود.

مطابق برنامه‌ریزی‌های شرکت آدیداس، این توپ تا یک‌سال دیگر به بازارهای جهانی عرضه خواهد ‌شد.

منبع: t3 
مترجم: صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها