انتخابات ریاست جمهوری کنیا صبح امروز در حوزه های اخذ رای سراسر این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۴۶۵۷۴
آغاز انتخابات ریاست جمهوری در کنیا

انتخابات ریاست جمهوری کنیا امروز دوشنبه با باز شدن مراکز اخذ رای در این کشور به روی مردم آغاز شد.

 نامزدهای پیشتاز در این انتخابات «رایلا اودینگا»، نخست وزیر کنیا و «اوهورو کنیاتا»، معاون نخست وزیر این کشور هستند .

دو نامزد بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته به طور تقریبا برابر 45 درصد آرا را کسب کرده‌اند یعنی کم تر از اکثریت مطلوب که همان 51 درصدی است که برای پیروزی در دور اول انتخابات لازم است.

بسیاری از مردم کنیا ساعت ها پیش از باز شدن مراکز اخذ رای در ساعت شش صبح به وقت محلی در پشت در این مراکز صف کشیده بودند .

انتخابات ریاست جمهوری در کنیا قرار است تا ساعت هفده به وقت محلی ادامه داشته باشد .

اموی کیباکی، رئیس جمهور کنیا که روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری خود را می گذراند از نامزدهای انتخابات و گروه های جامعه مدنی برای برگزاری انتخاباتی مسالمت آمیز دعوت کرد.

در پی خشونت های قومی پس از انتخابات ریاست جمهوری پیشین کنیا در اواخر سال 2007 و اوایل سال 2008 بیش از هزار و 200 نفر کشته شدند.

کیباکی یکشنبه شب در نطقی تلویزیونی گفت:از همه مردم می خواهیم که به طور مسالمت آمیز انتخابات را برگزار کنند، صلح اکنون پایه و اساس توسعه ما است.

وتا ایرینگو وزیر کشور کنیا نیز اعلام کرد: تدابیر ویژه امنیتی برای تضمین برگزاری انتخاباتی آرام در این کشور اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: دولت بیش از 99 هزار مامور امنیتی را برای تضمین امنیت 33 هزار و 400 شعبه اخذ رای در سرار کشور آماده کرده است.

انتخابات پارلمانی، شوراهای محلی، مجلس سنا و فرمانداری های کنیا نیز امروز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. (فارس به نقل از رویترز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها