انتخابات ریاست جمهوری کنیا روز دوشنبه برگزار خواهد شد.یکی از نامزدهای این انتخابات رایلا اودینگا، نخست وزیر کنونی معروف به “آگوامبو” است که در زبان محلی “مرموز” معنی می دهد.
کد خبر: ۵۴۶۱۹۹
انتخابات ریاست جمهوری کنیا دوشنبه برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، نامزد دیگر، اوهورو کنیاتا، معاون نخست وزیر است، از یک خانواده با نفوذ و فرزند نخستین رییس جمهوری کنیا.

او دو سال پیش از سوی دیوان کیفری بین المللی به دلیل “جنایت علیه بشریت” در جریان حوادث پس از انتخابات جنجالی سال 2007 تفهیم اتهام شد. دادگاه وی 13 آوریل یعنی نزدیک به دو ماه پس از انتخابات برگزار می شود.

البته سلامت این انتخابات نیز از هم اکنون زیر سوال است چراکه سازمان های حقوق بشری ویدئوهایی منتشر کرده اند که نامزدها را در حال پرداخت پول و خرید رای نشان می دهد.

یک تحلیلگر مسائل کنیا ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات این دوره می گوید: «کنیا قطب اقتصادی و دیپلماتیک منطقه به شمار می رود، و ثبات آن برای کل منطقه لازم است. به این معنی که از لحاظ اقتصادی سایر کشورها می توانند به تجارت با کنیا ادامه دهند.»

این نخستین انتخابات پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در سال 2007 است.

درگیری میان هواداران دو نامزد در این سال منجر به کشته شدن دستکم هزار و پانصد نفر و آواردگی سیصد هزار نفر شد.

پس از یک سال و نیم خشونت سرانجام موای کیباکی، که مدعی پیروزی بود، قبول کرد مدعی دیگر را به سمت نخست وزیری منصوب کند، کسی که اکنون نامزد ریاست جمهوری است: رایلا اودینگا یا مرد مرموز.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها