وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر را زبان بین المللی عنوان و هنرهای تجسمی را قابل فهم و درک برای همگان در نقاط مختلف دنیا دانست و تصیح کرد: با خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر می توان فرهنگ اصیل و غنی ایران را به دنیا معرفی کرد.
کد خبر: ۵۴۶۵۵۰
هنرهای تجسمی برای همه مردم دنیا قابل درک و لمس است

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سید محمد حسینی  شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی که در تالار وحدت برگزار شد با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که همه هنرها در وجود هنرمندان فعال در این عرصه تجلی پیدا و آنها سالهای سال در خدمت هنر و فرهنگ این مرز و بوم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه هنر زبانی بین المللی است،اضافه کرد: هنرهای تجسمی برای همه مردم دنیا قابل درک و لمس و فهم است بنابراین به کمک خلق آثار هنری می توان فرهنگ اصیل و غنی به همراه روحیه لطیف ایرانی را به دنیا معرفی و تبیین کرد.

حسینی هنرمندان را افرادی از خود گذشته و دارای روحیه ای لطیف توصیف و خاطر نشان کرد: هنرمندان تجسمی هموراه کمتر دیده می شوند و این آثار آنها است که در معرض دید عموم بوده و باعث معرفی این هنرمندان این عرصه می شود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون شادی و امید به زندگی باعث شد که آثار قابل توجهی در این دوره خلق شود و علاوه بر این فرهنگ ایثار و فداکاری که از دیگر موضوعات رشته های رقابتی این دوره جشنوراه بود گذشت را جایگزین خودخواهی و منیت می کند.

حسینی یادآور شد: بر این باوریم که همه اختلافات جامعه از خودخواهی و هوای نفس است.

وی خلق آثاری از سوی پیشکسوتان و اساتید هنر با موضوع پیامبر اعظم (ص) را از دیگر ویژگی های این دوره جشنواره برشمرد و گفت: برگزاری بخشی با نام رسول اکرم (ص) از جمله افتخارات و ویژگیهای جشنواره های فجر امسال به شمار می آید.

حسینی به نمایش آثار برتر و منتخب این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی در برخی از استانهای کشور اشاره و این امر را از نکات مثبت این دوره جشنواره دانست.

به گفته وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هنر نیاز به تبلیغ ندارد و خود به تنهایی خنثی کننده تبلیغات منفی دشمنان در بحث هجمه های فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی خطاب به دست اندرکاران هنرهای تجسمی اظهار کرد: ارتباط موثر مسئولان برگزاری جشنواره با هنرمندان برگزیده همچنان حفظ شود تا زمینه عرضه و فروش آثار خلق شده از سوی استعدادهای کشف شده در جشنواره فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره حمایت از خرید آثار هنرمندان قول مساعد داد این موضوع امسال بطوری جدی پیگیری و اقدام شود.

پنجمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی شامگاه یکشنبه با حضور  سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان هنری و هنرمندان و میهمانان داخلی و خارجی در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

newsQrCode
برچسب ها: هنرهای تجسمی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها