در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه انجام شد؛

صدور دو حکم فرهنگی جایگزین حبس در استان بوشهر

رئیس قوه قضاییه:

زیارت عاشورا مستحب است ولی انجام وظیفه واجب است

آیت الله آملی لاریجانی با بیا این که ما مسئولان حکومت باید اخلاق را رعایت کنیم اما نباید این امر مانع انجام وظایفمان شود؛گفت: به عنوان مثال یک بار به یکی از مراجع قضایی مراجعه کردم و مسئول یکی از بخش‌ها حضور نداشت. وقتی پرسیدم کجاست، گفتند به مراسم زیارت عاشورا رفته است و من گفتم زیارت عاشورا مستحب است ولی انجام وظیفه واجب است.
کد خبر: ۵۴۵۳۳۶
زیارت عاشورا مستحب است ولی انجام وظیفه واجب است

رئیس قوه قضاییه بر تعامل دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری تاکید کرد و گفت:برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری از بلندشدن سروصداها نترسیم

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان گلستان با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق گفت: همه ما از باب اینکه مسلمانیم، موظف به سیر در تکامل مکارم اخلاق هستیم و این مسأله هم در دستگاه‌های اجرایی و هم در دستگاه قضایی باید رعایت شود.

وی افزود: آنچه که انقلاب اسلامی ما را از انقلاب‌های دیگر متمایز می‌کند بحث ارزش‌های اسلامی است و اگر ما بخواهیم مسئولیت خودمان را در هر یک از قوا انجام دهیم، قدم اول تخلق به اخلاق اسلامی است و این امر یک امر واجب عقلی و شرعی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما نباید مسأله اخلاق را به عنوان یک امر ثانوی قرار بدهیم، خصوصاً مسئولان دستگاه‌های قضایی و اجرایی و همه کسانی که در این مملکت سمتی دارند، باید در مسیر اخلاق قرار گیرند.

وی گفت: نکته دوم مسأله عمل به مسئولیت‌هاست. یعنی اگر کسی مسئولیتی در این مملکت به عهده می‌گیرد باید به خوبی وظایف خود را اجرا کند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گاهی با مدیرانی برخورد می‌کنیم که کار اصلی خود را رها می‌کنند و دنبال جهات دیگری هستند.

آملی لاریجانی ادامه داد: ما مسئولان حکومت باید اخلاق را رعایت کنیم اما نباید این امر مانع انجام وظایفمان شود. به عنوان مثال یک بار به یکی از مراجع قضایی مراجعه کردم و مسئول یکی از بخش‌ها حضور نداشت. وقتی پرسیدم کجاست، گفتند به مراسم زیارت عاشورا رفته است و من گفتم زیارت عاشورا مستحب است ولی انجام وظیفه واجب است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت وجود تعامل بین مسئولان کشور گفت: همه ما اهل یک خانواده هستیم و قانون اساسی نیز وظایف را مشخص کرده است. پس نباید تنش وجود داشته باشد و اگر به خاطر برخی زیاده‌خواهی‌ها تنش ایجاد کنیم، همه مسئولیم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای افزود: تعامل با ارباب رجوع مسأله‌ای است که هم در دستگاه قضایی و هم در دستگاه‌های اجرایی از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی اوقات با یک ارشاد کوچک می‌شود کار یک نفر را راه انداخت اما گاهی اوقات آنقدر او از یک اتاق به اتاق دیگر فرستاده می‌شود که دلسرد می‌شود و این ممکن است هم در قوه قضاییه و هم در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

آملی لاریجانی با تاکید بر ضرورت توجه و احترام به حدود الهی گفت: مساله فرهنگ و ترویج آن مساله اساسی است و وظیفه ما به عنوان مسوولان یک نظام دینی همانطور که در قانون اساسی تصریح شده این است که خودمان این حدود را رعایت کنیم و فکری هم برای ناهنجاریی‌هایی که این حدود را می‌شکند، کنیم.

رئیس دستگاه قضایی با بیان این‌که «نباید افکار لیبرالیستی ذهن ما را خراب کند» گفت: نباید بگوییم به ما چه ربطی دارد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر از اصول اولیه قرآنی است و در قانون اساسی نسبت به آن تصریح شده و متأسفانه از همان اصولی است که معطل مانده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی تصریح شده که باید قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شود، ولی به هرحال باید در وظایف مسئولیتی و در وظایف شخصی اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنیم.

آملی لاریجانی با اشاره به وجود بحث زمین‌خواری در استان گلستان گفت: اتفاقاً این مسأله هم یک سال پیش در جلسه سران قوا مورد بحث بسیار مبسوطی قرار گرفت و هم در محضر مقام معظم رهبری در مورد آن بحث شد و ما امیدواریم دستگاه‌هایی قضایی و اجرایی در تعامل با هم بتوانند جلوی این پدیده را بگیرند.

وی ادامه داد: البته ممکن است با اقدام برای جلوگیری از این پدیده، سروصداهایی بلند شود اما نباید ترسید.

رئیس قوه قضاییه گفت: خود من شاهد بوده‌ام که در بعضی جاها، جنگل‌ها را تراشیده‌اند و بلوک‌هایی گذاشته‌اند تا زمین آنجا را تصاحب کنند که امیدواریم با اقدام به موقع دستگاه‌های اجرایی که باید به موقع شاکی شوند و با رسیدگی قضایی جلوی این پدیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، جواد قناعت استاندار گلستان، منتظری مدیرکل ارشاد و حجت‌الاسلام طاهری نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی به بیان مطالبی در رابطه با مسایل استان گلستان پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها