نماینده یزد در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد

مذاکرات ادامه می‌یابد

عقب نشینی 1+5 در آلماتی

منابع نزدیک به هیئت ایران در مذاکرات آلماتی اعلام کردند غرب در این دور از مذاکرات به نحو بی‌سابقه‌ای از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرده است.قرار است دور بعدی گفت‌وگوها اواسط فروردین 92در آلماتی برگزار شود.
کد خبر: ۵۴۴۹۶۲
عقب نشینی 1+5 در آلماتی

دور آخر مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 روز گذشته و امروزچهارشنبه در آلماتی قزاقستان برگزار شد. قرار است امروز  هیئت ایرانی بیانیه ای درخصوص نتایج این دور از مذاکرات منتشر کند. همچنین هیئت ایرانی کنفرانس مطبوعاتی هم برگزار خواهد کرد.

یک دیپلمات ایرانی نزدیک به مذاکرات گفت، در این دور از مذاکرات ایران هیچ پیشنهاد تازه‌ای از گروه 1+5 دریافت نکرده است.

این منبع افزود: پس از گذشت 8 ماه، ایران هنوز هیچ پاسخ مناسبی نیز به پیشنهادهای خود در اجلاس مسکو در ژوئن گذشته دریافت نکرده است.

این دیپلمات در پاسخ به سوالی درباره این خبر که غرب با یک پیشنهاد جدید وارد این مذاکرات شد، گفت: صورت صحیح مساله این است که گروه 1+5 پیشنهاد بغداد را به گونه ای بازنویسی کرده است که پاسخی به پیشنهاد مسکو باشد. بنابراین آنچه روز سه شنبه به هیئت ایرانی ارائه شد، در واقع یک پاسخ بود نه یک پیشنهاد جدید.

همچنین مطابق توافقات به عمل آمده میان ایران و گروه 1+5 دور بعدی مذاکرات هم در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و مذاکرات آتی در سطح کارشناسان در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

منابع آگاه ایرانی اعلام کرده‌اند که 1+5 فتوای حرام بودن تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای رهبر معظم انقلاب نیز موردتوجه و پذیرش 6 کشور قرار گرفته است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها