تبعات پیروزی رهبر حزب ضد یوروی انگلیس در انتخابات پارلمان اروپا

چاشنی تلخ رسوایی اخلاقی بر یک پیروزی سیاسی

ابهام در وضعیت دولت آینده ایتالیا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، نگرانی کشورهای حوزه یورو را در پی داشته است.
کد خبر: ۵۴۴۹۴۰
واکنش سران اتحادیه اروپا به وضعیت مبهم ایتالیا پس از انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، نتیجه مبهم این انتخابات در بحبوحه رکود عمیق اقتصادی و تدابیر ریاضتی واکنش هایی را در میان برخی سران اتحادیه اروپا داشته است.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا با اشاره به وضعیت کنونی ایتالیا می گوید: «ما نیازمند یک دولت با ثبات برای یکی از مهم ترین اعضای اتحادیه اروپا هستیم. ایتالیا از اعضای گروه هشت و چهارمین اقتصاد برجسته در میان کشورهای اروپایی به شمار می رود. یکی از ستون های حوزه یورو است و بنابراین هرچه در این کشور رخ دهد بر همه ما تاثیرگذار خواهد بود.»

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: «ایتالیا نقش محوری برای اداره موفق امور مربوط به بدهی های مالی در بحران اقتصادی حوزه اروپا را برعهده دارد. به همین دلیل ما انتظار داریم که سیاست تثبیت و اصلاحات توسط دولت جدید نیز ادامه پیدا کند.»

پیر موسکوویسی، وزیر دارایی فرانسه نیز با اشاره به وضعیت مبهم ایتالیا تصریح کرد: «امید ما این است که آقای برسانی بتواند یک دولت تشکیل دهد. دولتی که بتواند برای ما یک همتا و یک دوست باشد و با ساختار موجود در اتحادیه اروپا همراهی کند.»

انتخابات کنونی ایتالیا دو ماه پیش از موعد مقرر برگزار شد و با توجه به نتایج به دست آمده کشورهای اروپایی نگران هستند تا ایتالیا نتواند دولتی قوی برای مقابله با بحران اقتصادی موجود تشکیل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها