اعزام سالانه 2 میلیون زائر به عتبات عالیات

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از سفر سالانه نزدیک به 2 میلیون زائر ایرانی برای زیارت عتبات به کشور عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۶۹۱
اعزام سالانه 2 میلیون زائر به عتبات عالیات

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدعوین افزود: تا سال قبل نزدیک به 850 هزار زائر عراقی سالانه برای زیارت قم و مشهد به ایران سفر می‌کردند که امسال به علت کاهش ارزش ریال ایران و افزایش اررزش دینار عراق،هزینه سفرشان کم شده و امسال تقریبا سه برابر سال قبل زائر عراقی در ایران داشتیم که جهت زیارت به مشهد و قم مشرف شده بودند و این برای ما بسیار ارزشمند است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از سفر سالانه نزدیک به دو میلیون زائر ایرانی برای زیارت عتبات به کشور عراق خبر داد و گفت:تا سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 400 هزار زائر از طریق سازمان حج وزیارت و حدود400 هزار زائر نیز به صورت آزاد به عراق اعزام می‌شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن مقدمات و زمینه‌ها با همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور و مجلس شورای اسلامی درآینده نزدیک شاهد تشرف 10 میلیون زائر ایرانی به عتبات و10 میلیون زائر عراقی به مشهد و قم باشیم که حمایت نمایندگان را می طلبد.

وی همچنین با اشاره به عمده ترین هزینه‌های عملیات اعزام زائران به عتبات،گفت: هم اکنون نزدیک به 60 درصد هزینه‌هایی که برای زائرین می شود،برای مسکن و حدود 20 درصد برای حمل و نقل زائرین و 20 درصد هم برای غذا و درمان و سایر امورات صرف می‌شود که نشان می‌دهد هزینه اصلی برای مسکن و هزینه دوم برای حمل ونقل زائرین است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که اگر هر استانی بتواند یک حسینیه در کربلا بسازد که ظرفیت 3هزار زائر داشته باشد می‌توان پذیرای 300 هزار زائر بود،اظهار کرد: اگر 30 استان کشور 30 حسینیه بسازند به راحتی سالانه 10 میلیون زائر با قیمت 5 تا 7 دلار اسکان داده خواهد شد. لذا قیمت‌ها شکسته می شود وخانواده های متوسط جامعه به راحتی توفیق تشرف به عتبات پیدا خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برقراری و ایجاد راه‌های ارتباطی به ویژه خط راه آهن را برای رفت‌و آمد زائران به عتبات مهم دانست و گفت: مسیر ارتباطی ما باید ریلی شود که درسفر وزیر راه به عراق این موضوع را مطرح کردیم و ایشان پذیرفتند اما نیازمند این است که شما نمایندگان مردم نیز این موضوع را پیگیری کنید.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان از اعزام قریب35 هزار مبلغ و مداح به عتبات در سال خبر داد.

newsQrCode
برچسب ها: عتبات عالیات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها