کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار کشور تصویب کرد:

اجرای طرح جامع آمارگیری از زائران مشهدالرضا (ع)

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

عملیاتی شدن مطالعات انجام ‌شده در طرح توسعه زیارت امام‌رضا(ع)

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های های مثبت انجام شده در طرح توسعه کمی و کیفی زیارت، تاکید کرد: خروجی مطالعات انجام‌ شده در زمینه ارتقای کمی و کیفی زیارت، باید به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود.
کد خبر: ۵۴۳۵۵۲
عملیاتی شدن مطالعات انجام ‌شده در طرح توسعه زیارت امام‌رضا(ع)

محمدحسین فروزان مهر در جلسه شورای راهبردی زیارت استان، با بیان مطلب فوق، افزود: به منظور افزایش اثربخشی مطالعات انجام گرفته در قالب طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع)، کمیته‌ای تشکیل و این مطالعات ممیزی خواهد شد.

رییس شورای راهبردی زیارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات صورت گرفته و مطالعات انجام شده باید به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود، اظهارداشت: در این زمینه، دریافت نظرات دستگاه‌ های اجرایی عضو شورای راهبردی زیارت، امری ضروری است.

وی افزود: پس از ارائه نتایج مطالعات، انجام ممیزی و دریافت نظرات دستگاه‌ها، به برنامه‌ای عملیاتی، اجرایی دست خواهیم یافت که برای تصویب نهایی به کارگروه ملی زیارت تحویل خواهد شد.

فروزان مهر با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای پروژه‌های انجام شده در حوزه زیارت استان، خاطرنشان کرد: به طور قطع تعریف پروژه‌ها در سه سطح زمانی بلندمدت، میان مدت و کوتاه‌مدت و همچنین تقسیم بندی آن‌ها به لحاظ حجم پروژه با برش بخشی و دستگاهی، منجر به استفاده مطلوب‌تر از بودجه زیارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات، اولویت اجرا با پروژه‌های نیمه تمامی است که از سال گذشته و با استفاده از اعتبارات زیارت آغاز شده، می‌باشد.

فروزان مهر به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز مأموریت داد تا پروژه‌ها را به لحاظ فنی، پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبار رصد نموده و گزارش آن را به جلسه بعدی شورای راهبردی زیارت استان ارائه دهد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به جایگاه معاونت زیارت، بر برنامه ریزی و پیگیری مناسب و بهره گیری از همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی به زائرین و جذب منابع جدید برای ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات استان تاکید کرد.

رییس شورای راهبردی زیارت خراسان رضوی خطاب به متولیان بخش زیارت تاکید کرد: باید در جهت تحقق منویات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص مشهد و زائران این شهر زیارتی گام برداشته شود.

سید حسن علم الهدایی، مجری طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) نیز در این جلسه، با اعلام اتمام فاز اول مطالعات زیارت، شامل پژوهش، پایه، مفهوم، منشور، مدل و الگوی شهر زیارتی، اظهارداشت: در فاز دوم، تدوین دو سند راهبردی و عملیاتی 5 ساله زیارت دنبال می‌شود.(پایگاه اطلاع‌رسانی زیارت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها