رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح دو فوریتی افزایش اعتبار بانک ها برای پرداخت وام ازدواج به هیئت رئیسه مجلس خبرداد.
کد خبر: ۵۴۳۴۰۵
طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش اعتبار وام ازدواج

عبدالرضا عزیزی اعلام کرد: با 50 امضاء طرح دوفوریتی را مطرح کردیم تا دولت مکلف شود در سال 92 مبلغی به بانکها اختصاص دهد تا تمامی زوجهای جوان که دوسال قبل برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده اند وام خود را دریافت کنند که این طرح به زودی تحویل هیئت رئیسه مجلس می شود.

وی افزود: البته من مخالف افزایش میزان وام هستم چون این کار موجب می شود آمار وام گیرنده ها کاهش یابد و منابع بانکی زود تمام شود. بنده خودم با رئیس بانک مرکزی و مدیران بانکها صحبت کردم و دلیل اینکه جوانها بیش از دو سال است در نوبت وام هستند سوال کردم. رئیس بانک مرکزی هم گفت حتی ما بیش از ظرفیت وام داده ایم و دیگر اعتبار نداریم. برای همین در این طرح پیشنهادی موضوع "وجوه اداره شده" را مطرح کردیم تا سازمانها و ادارات هم وارد این بحث شوند. این طرح دو فوریتی مورد استقبال نمایندگان و حتی کمیسیون بودجه هم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست وام ازدواج عروس و دامادها جداگانه پرداخت شود گفت: اعطای وام جهیزیه و مسکن به دختر و پسر به صورت جداگانه برنامه مناسبی است. ولی در شرایط فعلی امکانپذیر نیست و می توان در مراحل بعدی این موضوع را در مجلس مطرح و به دولت پیشنهاد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها