رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد:

ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، نصب پلاک ملی خودروهای کلاسیک و نظامی تا پایان سال و کاهش 46 درصدی شماره‌گذاری خودروها خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۳۳۹

اسکندر مومنی به مهر گفت: درمورد خودروهای فرسوده 128هزار خودرو امسال از رده خارج شد که نسبت به سال قبل کاهشی 29 درصدی دارد و در همین مدت یک میلیون و 603هزار جلد گواهینامه جدید صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.

مومنی افزود: در ده ماه اول امسال 719 هزار و 628 خودروی صفر داخلی شماره‌گذاری شد که نسبت به مدت مشابه 46 درصد کاهش نشان می‌دهد. در همین مدت 32 هزار و 652 خودروی خارجی نیز شماره‌گذاری شد که شماره‌گذاری آن 3 درصد رشد داشته است. در همین زمان شماره‌گذاری موتورسیکلت با 49 درصد کاهش به 398 هزار و 872 موتور سیکلت رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یادآور شد: به نظر ما اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل و گسترش آن کارشناسی نیست و مخالفت خود را با اجرای این طرح‌های مقطعی اعلام کرده‌ایم. اجرای این‌گونه طرح‌ها مسکن‌های مقطعی بوده و اثر‌گذاری کمی نیز دارد. وی افزود: امسال تصادفات و تلفات رانندگی اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش یافت که این امر موجب شد با تشدید طرح کنترل و اجرای دوره‌های بازآموزی برای رانندگان متخلف، تصادفات این ناوگان را کنترل کنیم. از این پس طبق قانون اگر راننده ناوگان حمل و نقل عمومی در تصادفات مقصر شناخته شود، دفترچه رانندگی‌اش باطل و دیگر نمی‌تواند در این ناوگان فعالیت کند. خوشبختانه با اقدامات خوب در آذرماه آمار تصادفات این ناوگان 40 درصد کاهش یافت.

مومنی خاطرنشان کرد: ‌اکنون 40 درصد از جاده‌های اصلی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترلی پلیس و سازمان راهداری قرار دارد و در نظر داریم تا پایان سال جاده چالوس نیز تحت پوشش دوربین قرار گیرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 2000 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها