2 روز اعتصاب اتحادیه‌ها 5 میلیارد دلار برای هند هزینه داشت

انجمن اتاق های بازرگانی و صنعتی هند (آسوچم) (Assocham) روز چهارشنبه پیش بینی کرد که ضرر مالی حاصله از اعتصاب دو روزه اتحادیه های صنفی این کشور از روز چهارشنبه به 260 میلیارد روپیه (حدود 5.2 میلیارد دلار ) بالغ خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۰۲۶
2 روز اعتصاب اتحادیه‌ها 5 میلیارد دلار برای هند هزینه داشت

این نهاد صنعتی مهم هند قبلا پیش بینی کرده بود که برگزاری این اعتصاب موجب خواهد شد که تولید ناخالص داخلی هند به میزان 150 الی 200 میلیارد روپیه (حدود 4 میلیارد دلار)کاهش یابد.

آسوچم، طی بیانیه ای در کلکته، مرکز ایالت بنگال غربی در شرق هند اعلام کرد : تولید ناخالص داخلی ممکن است که به میزان 260 میلیارد روپیه (حدود 5.2 میلیارد روپیه )در مقایسه با 150 الی 200 میلیارد روپیه مورد پیش بینی قبلی کاهش یابد.

گروه تحلیل گران اقتصادی آسوچم گفت: ما با توجه به اختلال بیش از انتظار حاصله از اعتصاب عمومی امروز و فردا، احساس می کنیم که ضرر مالی حاصله از این اعتصاب نزدیک به 50 درصد از فعالیت اقتصادی این دو روز، بالغ خواهد شد.

این گروه تاثیر این اعتصاب را بر بمبئی مرکز تجاری و اقتصادی هند، شدید توصیف کرده و گفت که نگرانی آن از نتیجه این اعتصاب از تاثیر منفی آن بر روی فعالیت های صنعتی و بخش خدمات از قبیل بانکداری و مالی ناشی شده است.

این نهاد صنعتی گفت که حضور کارکنان در اکثر ایالت ها و مجتمع های صنعتی ناچیز بود و این امر منجر به کاهش در تولید شده است.

آسوچم نسبت به وقوع حوادث خشونت آمیز و ورود آسیب به اموال دولتی و خصوصی در طول اعتصاب اتحادیه های صنفی ابراز نگرانی کرده و از رهبران اتحادیه های صنفی خواست که عدم وقوع حوادث زشت را در طول این اعتصاب تضمین کنند.

این نهاد صنعتی گفت: وقوع حوادث خشونت آمیز اعتماد صنایع و بازار را که امنیت مهمترین عامل برای تضمین فعالیت خوب آنها می باشد تضعیف خواهد کرد.

رئیس آسوچم راکمار دهوت (Rajkumar Dhoot) گفت که مصرف کنندگان خرده فروشی نیز از حضور در بازار خودداری کردند و این امر منجر به کاهش چشم گیر در حجم معاملات تجاری که عامل اصلی در اقتصاد هند می باشد شده است.

وی گفت: اقتصاد هند در این مقطع از زمان با رکود داخلی و جهانی مواجه می باشد و آن قادر به تحمل اثرات ناشی از اختلال نمی باشد و این اعتصاب اعتماد بازار را نیز تضعیف خواهد کرد.

گزارشات آسوچم از مناطق مختلف هند حاکی از آن است که بخش بانکداری بیش از هر بخش دیگر از این اعتصاب آسیب دیده است.

اعتصاب در اعتراض به عدم واکنش دولت نسبت به بالا رفتن قیمت ها و نقض حقوق کار که پیش از این اعلام شده بود از روز چهارشنبه سراسرهند را فرا گرفته است و این اعتصاب تا روز پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت .

11 اتحادیه تجاری و فدراسیون کارگری مرکزی هند این اعتصاب را اعلام کرده اند.

این اعتصاب سراسری از سوی 11 اتحادیه تجاری ثبت شده، از خط و مرزهای حزبی عبور کرده است و اعتصاب از نیمه شب با اعتراض علیه سیاست های ضد مردمی دولت ائتلاف ملی از جمله افزایش قیمت برنج، اجرای ضعیف قوانین کار، اتلاف سرمایه در بخش های دولتی و افزایش سرمایه مستقیم خارجی در بخش های مختلف صورت گرفت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها