حمله هکرهای چینی به آمریکا

اطلاعات پزشکی 4 میلیون نفر لو رفت

(فیلم)

واکنش کاخ سفید به هکرهای چینی

در پی اعلام یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری در ایالات متحده آمریکا مبنی بر دست داشتن گروهی از هکرهای وابسته به ارتش چین در بسیاری از حملات سایبری، کاخ سفید واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۴۲۷۱۰
واکنش کاخ سفید به هکرهای چینی

به گزارش جام جم انلاین به نقل از یورونیوز، جی کری، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: «ما به کرات نگرانی خود را در بالا‌ترین سطح ممکن درخصوص سرقت سایبری با مقامات ارشد چین از جمله ارتش در میان گذاشته‌ایم و به این کار ادامه می‌دهیم. این چالشی بسیار مهم است. این چیزی است که رئیس جمهوری روی آن کار کرده و مصر است که کنگره اقدامی صورت دهد و او به این امر ادامه می‌دهد.»

واحد شماره ۶۱۳۹۸ در یک مرکز نظامی واقع در منطقه پودونگ شهر شانگهای اکنون توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. مهم‌ترین موسسات مالی و بانکی چین در این منطقه دفتر دارند.

گریدی سامرس، معاون رئیس شرکت ماندیانت، نهادی که این گزارش را منتشر کرده است در توضیح آن می‌گوید: «شواهدی که ما تهیه کرده‌ایم کاملا روشن می سازد که موضوع بر سر یک گروه از هکرهای عادی نیست. آنان قائم به گروه خود نیستند بلکه بخشی از واحد شماره ۶۱۳۹۸ هستند که از سوی ارتش پشتیبانی مالی می‌شوند و حزب کمونیست چین نه تنها از فعالیت آنان مطلع است بلکه در واقع حمایتشان هم می‌کند.»

در گزارش ماندیانت آمده است که این گروه از اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی صد‌ها ترابایت اطلاعات از دست کم ۱۴۱ سازمان مربوط به صنایع گوناگون سرقت کرده است.

وزارت دفاع چین اتهام مطرح را رد کرده و کار‌شناسان افشاگر را «غیرحرفه‌ای» خوانده است. وزارت خارجه این کشور نیز که گمان می‌رود در روزهای آینده متحمل فشارهای بیشتری شود اطلاعات منتشر شده درباره عملکرد این گروه را «ابتدایی» نامیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها