خودداری از دفن شهدای کویته پاکستان پس از سه روز

در حالی که 3 روز از حادثه خونین کویته گذشته و رهبران شیعی پاکستان خواستار دفن اجساد شهدا شده‌اند، برخی از بازماندگان قربانیان از تشییع پیکر عزیزان خود سر باز زدند.
کد خبر: ۵۴۲۶۸۲
خودداری از دفن شهدای کویته پاکستان پس از سه روز

«علامه امین شهیدی» دبیرکل «مجلس وحدت مسلمین» شب گذشته پس از دیدار با نمایندگان دولت از خانواده شهدا کویته خواست تا امروز صبح جنازه عزیزان خود را تشییع و به خاک بسپارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از امتناع مردم کویته از دفن اجساد شهدا گروهی از نمایندگان دولت به سرپرستی «قمر زمان کایرا» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان به کویته آمده و شب گذشته با علما و رهبران شیعه و برخی خانواده‌های داغدار حادثه خونین شنبه شب گذشته دیدار و رایزنی کردند.

گفته می‌شود که در این دیدار به شیعیان وعده داده شده است که عملیات نیروهای امنیتی به منظور دستگیری عوامل حادثه خونین کویته ادامه خواهد داشت اما امنیت این شهر به ارتش واگذار نخواهد شد.

با این حال از کویته خبر می‌رسد علیرغم خواست و دستور رهبران شیعه مبنی بر تشییع و دفن پیکر شهدای حادثه کویته بسیاری از خانواده‌ها از این امر سر باز زده و اعلام کرده‌اند که تا تحقق کامل خواسته‌هایشان به این اعتصاب ادامه خواهند داد.

خانواده شهدا کویته خواستار حضور ارتش در این شهر و مبارزه این یگان نظامی با تروریست‌های «لشگر جهنگوی» هستند زیرا این افراد معتقدند که دولت تا این لحظه در امر حفاظت از جان و مال شیعیان ناکام بوده است.

همچنین صبح امروز گزارش سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در مورد حادثه خونین کویته تقدیم دیوان عالی کشور پاکستان شد که پس از بررسی این گزارش از سوی قضات ارشد این دیوان، «افتخار محمد چودری» نارضایتی خود و همکارانش از این گزارش را اعلام کرد.

وی همچنین پیش از این اعلام کرده بود که مسئولیت این حادثه بر گردن دولت پاکستان است زیرا دولت نتوانسته در تأمین امنیت شیعیان کویته طی سال‌های گذشته گامی مثبت و مؤثر بردارد.

با این حال، همچنان رایزنی میان نمایندگان دولت و رهبران و علما شیعه برای حل این مسئله و پایان اعتراضات ادامه دارد.

شنبه شب گذشته در یک حادثه تروریستی در شهر کویته بیش از 100 تن از شیعیان این شهر شهید و نزدیک به 250 تن از مردم این شهر به شدت زخمی شدند.

خانواده‌های شهدای این حادثه از دفن اجساد عزیزان خود امتناع ورزیده و خواهان اقدام فوری دولت و نیروهای امنیتی علیه تروریست‌ها و افراطیون وهابی هستند.

در عین حال روز گذشته در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان چهار تن از تروریست‌های لشگر جهنگوی در شهر کویته به هلاکت رسیده و هفت تن دیگر از آن‌ها نیز بازداشت شدند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
.رضا یی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
۰
۰
وهابیون موجوداتی هستند كه به اصول اولیه انسانی اعتقاد ندارند حتی از زن و كودكان شیعه نمی گذرند در حالیكه خود را مسلمان می دانند ولی از اسلام واقعی فاصله دارند وافكار ضد بشری دارند

نیازمندی ها