فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کنترل حداکثری مرزها در زمان انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد:

کشفیات 70 درصدی مواد مخدر در مرزها

فرمانده نیروی انتظامی از تلاش بیشتر این نیرو برای کنترل ورود و خروج مواد مخدر از گلوگاه‌هایی چون فرودگاه‌ها، بنادر و گذرگاه‌ها خبر داد و گفت: این گذرگاهها با ابزارهای فنی و سگ های مواد یاب کنترل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۲۶۰
کشفیات 70 درصدی مواد مخدر در مرزها

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع خبرنگاران افزود: پیشرفت های علمی، فنی، اطلاعاتی و اجتماعی خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در بخش مقابله صورت گرفته است و در سایر بخش‌ها نیز همچون درمان، پیشگیری و رسانه توفیق های خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه همه شاخص‌ها نسبت به سال های گذشته رو به بهبود است گفت: میزان ورود موادمخدر به کشور بسیار کاهش یافته است و در کنترل مرزها رشد خوبی داشته ایم به طوریکه مسیر ترانزیت مواد در حال تغییر از سرزمین ایران است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: کشفیات نیروی انتظامی در مرز طی سه سال گذشته دو و نیم برابر شده و به همان نسبت از کشفیات داخل کشور کاسته شده است.

احمدی مقدم افزود: هم اکنون نسبت کشفیات در مرزها حدود 70 درصد است که عدد بسیار خوبی است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تعداد معتادان نیز با وجود افزایش جمعیتی که کشور در سالهای گذشته داشته کنترل شده است.

 جرائم در نیروی انتظامی به شدت رو به کاهش است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: سال گذشته 20 درصد کاهش پرونده جرائم تخلفات مربوط به نیروی انتظامی داشتیم و امسال هم بیش از 20 درصد کاهش داریم.

احمدی مقدم در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پاداش مامورانی که در مقابل رشوه مقاومت می کنند سقف دارد افزود: اینکه برای مامور نیروی انتظامی پاداشی برابر آن مبلغی که رد رشوه می کند در نظر گرفته شود خیلی دقیق نیست زیرا کسی که یک میلیارد تومان رد رشوه می کند نمی توان همین مبلغ را پاداش بگیرد.

وی گفت: البته تشویق فقط تشویق مادی نیست و ترفیع، ارشدیت، انتقال، تصدی‌ها و سفرهای زیارتی امتیازاتی است که در کنار تشویق مادی به این گونه ماموران تعلق خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ماهانه هزار جرم در میان ماموران نیروی انتظامی ثبت و پرونده شده و به دادسرای نیروهای مسلح رفته است اما وقتی جرائم آنالیز می شود می بینیم جرم هایی که در حوزه ماموریت مثل تبانی، رشوه، ضرب و جرح و اهانت به مردم است فقط ده درصد را شامل می شود که این عدد بزرگی نیست البته همه اینها پرونده شده و به دادسرا ارجاع می شود.

وی افزود: جرائم در سطح نیروی انتظامی به شدت در حال کاهش است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به عملکرد پلیس درحوزه مبارزه با مواد مخدر می دهید گفت: نمره ما بین 16 تا 18 است که البته در استان های مختلف متفاوت است اما وقتی این نمره با نمره مردم جمع می کنیم میانگین آن از 15 بالاتر نمی رود که متاسفانه نمره پایینی است.

احمدی مقدم افزود:‌ این موضوع نشان می دهد همکارانمان در نیروی انتظامی زحمت زیادی می کشند اما حجم نگرانی مردم و آسیب اجتماعی در این زمینه بالاست. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها