سرپرست سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: میدان امام(نقش جهان) از فهرست آثار یونسکو حذف نشده است.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۵
میدان امام اصفهان از فهرست یونسکو حذف نشده است

محسن مصلحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارات منسوب به وی مبنی بر حذف این میدان از فهرست آثار یونسکو در برخی از شبکه های اجتماعی را تکذیب کرد.

وی گفت: البته برخی اقدامات از جمله ارتفاع غیرمجاز برخی از ساخت و سازها در حریم میدان امام، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نباید حساسیت سازمان یونسکو را نسبت به آثار ثبت شده جهانی تحریک کرد، گفت:‌ تجربه نشان داده است که این سازمان نسبت به مخدوش شدن حریم آثار ثبت شده جهانی واکنش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا،چندی پیش رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان، از احداث ساختمانی با ارتفاع غیرمجاز در محدوده میدان امام (ره)خبر داده بود.

مصطفی بهبهانی هشدار داده بود:اگر در زمان حاضر جلوی احداث این بنا گرفته نشود برای دیگر مالکان منطقه نیز حق افزایش ارتفاع به وجود خواهد آمد.

وی افزوده بود: هم اینک سقف سوم این ساختمان در حال احداث است.

همچنین رضا طاهری کارشناس ارشد مرمت و بافت های تاریخی اصفهان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: اگر این ساختمان سه طبقه احداث شود منظر جنوبی میدان امام را مخدوش خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ارتفاع این ساختمان بر اساس ضوابط حریم منظر سازمان علمی فرهنگی یونسکو است و بیش از حد مجاز تعیین شده نیست.

 ناصر طاهری  افزود: پروانه ساخت این بنا بر اساس ضوابط ساخت و ساز در حریم های درجه دو صادر شده است.

وی با اشاره به طرح ویژه ساماندهی جنوب میدان امام گفت: ساخت و ساز با هر عنوان در این منطقه ضوابط خاصی دارد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: برخلاف اطلاعات موجود در تابلوی مشخصات فنی این بنا مبنی بر سه طبقه بودن آن، این ساختمان دو طبقه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز گفت: پروانه این ساختمان سه طبقه با تایید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان توسط شهرداری صادر شده است.

حسین جعفری با بیان اینکه سه طبقه بودن این ساختمان منظره میدان امام(ره) را از جنوب میدان مخدوش می کند، تاکید کرد: ‌پیگیر رفع تخلف و جلوگیری از سه طبقه ساخته شدن این ساختمان هستیم.

با وجود این اظهارات، هنوز اقدامی برای تخریب ستون های سقف سوم این بنا صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها