وزنه بردار فوق سنگین نداریم ؛

باقری: باید اول رضازاده را دعوت می کردم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: لازمه حضور در تیم ملی آمادگی بدنی است، نه مدال‌ها و افتخارات قبلی، چون در این صورت باید اولین نفر، حسین رضازاده را به تیم ملی دعوت می‌کردم.
کد خبر: ۵۴۰۸۴۹
باقری: باید اول رضازاده را دعوت می کردم

هفته پایانی لیگ برتر وزنه‌برداری با قهرمانی تیم شرکت ملی حفاری برای سومین بار پیاپی به پایان رسید تا پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور که از دو هفته دیگر به میزبانی ایلام برگزار می‌شود، پس از تقریبا نزدیک به 6 ماه، اردوی تیم ملی بزرگسالان وزنه‌برداری ایران آغاز شود.

کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از نزدیک شاهد برگزاری فینال لیگی بود که بیشتر ملی‌پوشان در آن غایب بودند. با این حال باقری به اهواز رفت تا پدیده‌های احتمالی و بهترین‌های لیگ میهمان بعدی اردوی تیم ملی باشند.

گفت و گوی کوروش باقری با فارس این چنین است:


 هفته پایانی لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسابقات خوبی بود. آخرین هفته رقابت‌‌ها به میزبانی اهواز برگزار شد و در مجموع معتقدم که نتایج خوبی هم به دست آمد.

 کیفیت رقابت‌ها چطور بود؟

کیفیت مسابقات در برخی اوزان بالا بود. مثل 94 کیلوگرم و فوق سنگین و البته در اوزان 77 و 62 کیلو هم کیفیت خوبی را شاهد بودیم.

 پدیده‌ای هم در لیگ رو شد؟

پدیده که نمی‌توان گفت. برخی وزنه‌برداران غافلگیرکننده ظاهر شدند. پدیده کسی است که از اول شناختی از وی نداشته باشیم. وزنه‌بردارانی مثل یاسین باقری و بهادر مولایی همین وزنه‌هایی که در لیگ زدند را اوایل امسال و قبل از مسابقات جهانی روی سینه کشیده بودند. افزایش وزن این دو باعث شد تا در این رقابت‌ها از پس مهار این وزنه‌ها برآیند.

 قبول دارید که رکوردهای بهادر مولایی که ستاره هفته پایانی لقب گرفت، خوب بود؟

بهادر در دو ضرب خیلی خوب عمل کرد.

 مولایی در گفت و گویی که با فارس داشت ادعا کرد که می‌خواهد وزنه 270 کیلویی را در المپیک مهار کند.

اگر این اتفاق بیفتد خوشحال می‌شوم.

 با این وضعیت و درخشش مولایی در فوق سنگین، رقابت در این وزن در تیم ملی بیشتر نمی‌شود؟

خیر؛ اتفاقا به نظرم فوق سنگین خالیست.

 روی چه حسابی این حرف را می‌زنید؟

هرچه جلوتر برویم، بهتر متوجه می‌شوید منظورم چیست. در واقع در حال حاضر در فوق سنگین جز بهادر مولایی و رشید شریفی، فرد دیگری را نداریم. بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی که فعلا مصدوم هستند و ...

 پس از پایان محرومیت رشید شریفی، آیا روی این وزنه‌بردار حساب باز کرده‌اید؟

تیم، تیم ملی است و تیم شخص کسی نیست. ما دوست داریم تمام کسانی که توانش را دارند به اردو آمده و به تیم ملی وزنه‌برداری کمک کنند، می‌خواهد این فرد رشید شریفی باشد یا هر ورزشکار دیگر. هر اندازه رقابت سنگین‌ و نزدیک‌تر باشد، خوشحال‌تر هم می‌شویم.

با همه این تفاسیر اعتقاد دارید که لیگ وزنه‌برداری، پدیده نداشت؟

به نظرم رکوردهایی که یاسین باقری زد، غافلگیرکننده تر از سایرین بود.

 اسامی تیم ملی وزنه‌برداری چه زمانی اعلام می‌شود؟

پس از رقابت‌های قهرمانی کشور، اسامی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران برای حضور در اردوی آماده‌سازی را اعلام می‌کنم.

در حال حاضر اسامی هفت هشت نفر از کسانی که خوب کار کرده‌اند را یادداشت کرده‌ام که برای حضور در اردو، احتمال انتخاب این افراد زیاد است.

اسامی‌شان را اعلام نمی‌کنید؟

اینها کسانی هستند که انتظار می‌رفت خوب کار کنند و خوب هم کار کردند.

 یک بررسی هم روی اوزان مختلف در لیگ داشته باشیم؟

از مجید عسکری در 62 کیلو انتظار می‌رفت خوب کار کند که خوب هم کار کرد. 69 کیلوگرم خیلی چنگی به دل نزد. در این وزن یک خلأ داریم و منتظرم به جز این چهره‌هایی که وزنه زدند، افراد بهتری را ببینم. در 77 کیلوگرم رسول تقیان عالی نبود اما عملکرد بدی نداشت.

در وزن 85 کیلو المپیکی‌ها غایب بودند و از این بابت متأسفم که هنوز پس از شش هفت ماه پس از المپیک هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند به شرایط آرمانی بازگردند. در این وزن اتفاق خاصی رخ نداد. در 94 کیلو یاسین باقری فوق‌العاده کار کرد و فکر نمی‌کردم چنین وزنه‌هایی را بزند. در وزن 105 کیلوگرم قد و قامت محسن بهرام‌زاده خوب بود و می‌توان روی این وزنه‌بردار هم فکر کرد. در فوق سنگین هم بهادر در دوضرب خوب بود؛ اما در یکضرب عملکردش عادی بود.

 اتفاقاً انتقادات شما موجب دلخوری برخی از آنها شده است.

من در مصاحبه‌‌ای که داشتم اسم کسی را نیاوردم؛ اما بار دیگر تأکید می‌کنم که حضور در تیم ملی لازمه‌اش آمادگی بدنی است، نه مدال‌ها و افتخارات قبلی، که اگر بخواهیم به مدال‌های قبلی تکیه کنیم باید اولین نفر، حسین رضازاده که در دو المپیک طلا گرفته است را دعوت کنم. المپیک از نظر من 7 ماه پیش تمام شد و امروز به یک تیم جدید، یک فکر جدید، برنامه جدید و بدن‌های جدید احتیاج داریم. اینکه این تفکر را داشته باشیم که صرفاً به مدال‌های المپیک بسنده کنیم، تفکر اشتباهی است.

 آیا به برنامه‌های سنگین و فشرده خود در اردوی تیم ملی همچنان ادامه می‌دهید؟ چراکه دستاورد آن علاوه بر موفقیت‌هایی که به دست آمد، چهار پنج مصدومی است که امروز برجا مانده است؟

مصدومیت در کدام رشته نیست؟ کدام رشته بدون مصدوم توانسته مدال کسب کند. اگر یک رشته را نام ببرید، من هم روشم را تغییر می‌دهم. خیلی از رشته‌ها بوده‌اند، تازه خدا را شکر که ملی‌پوشان ما مدال گرفتند و موفقیت کسب کردند. در گذشته که آسیب نمی‌دیدیم چه گلی بر سر وزنه‌برداری زده شده بود؟ اگر می‌خواهیم آسیب نبینیم، خوب برویم «فیت‌‌نس» کار کنیم.

تا هستم فشار تمرینات هم هست و بیشتر هم خواهد شد و البته آسیب‌دیدگی هم بیشتر خواهد بود.

با این حساب همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی با وزنه‌برداری به کار ادامه می‌دهید؟

هیچ مشکلی با حسین رضازاده ندارم و خدا را شکر می‌کنم از این بابت.

البته چند وقتی هست که رئیس فدراسیون رسانه‌ها را بایکوت کرده و خبری از مصاحبه ایشان با مطبوعات نیست.

وقتی من صحبت می‌‌کنم، دیگر حرف‌مان یکی است و نیازی به پاسخگویی وی نیست.

قبول اما یک سری حرف‌ها مدیریتی است.

مدیریتی هم من در خدمت‌تان هستم! (خنده)

 از کادرفنی تیم ملی چه خبر؟ با جواد خوشدل ادامه می‌دهید؟

طبق روال گذشته از استان‌‌های دیگر به کادرفنی مربیانی اضافه خواهند شد. از خوشدل هم در کار آموزش از وی استفاده خواهیم کرد. البته دوست داشتم جواد به کار ادامه دهد که گویا مشکلات شخصی دارد و نمی‌تواند در اردوها باشد.

در خصوص حذف کشتی از المپیک چه نظری دارید؟

به عنوان یک ایرانی می‌گویم که باعث تأسف است چون بسیاری از افتخارات المپیک ایران در این رشته به دست آمده و امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد هرچند که ظاهراً صحت دارد. البته صحبت از حذف وزنه‌برداری هم بود اما فکر می‌کنم شرایط وزنه‌برداری با توجه به اتفاقاتی که افتاد یک مقدار بهتر شده باشد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها