احمدی نژاد در همایش ملی توسعه سواحل مکران::

باید جریان ثروت از مناطق مرزی به مرکز کشور معکوس شود

احمدی‌نژاد عنوان کرد:

درآمدزایی میلیاردی با اجرای پروژه NGL سیری

رئیس‌جمهور پروژه طرح جمع‌آوری و فرآورش گاز‌های همراه نفت (NGL) را به لحاظ نوع نگاه به منابع نفتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: با استفاده از این روش 21 هزار میلیارد تومان از این منابع که در طول سال از بین می‌رفت، هم‌اکنون در این کارخانه تبدیل به کالاهای باارزشی همچون پروپان و پنتان شده و سود آن به جیب ملت باز می‌گردد.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۹
درآمدزایی میلیاردی با اجرای  پروژه  NGL سیری

به گزارش روز پنجشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم افتتاح طرح جمع‌آوری و فرآورش گاز‌های همراه نفت (NGL) در جزیره سیری با بیان اینکه امروز فرزندان ملت ایران در گوشه و کنار کشور با اعتماد به نفس بی‌نظیر و همت و ایمان والای خود مشغول ساختن کشور هستند، تصریح کرد: ملت ایران همواره با اتکاء بر منابع مادی و انسانی پایان‌ناپذیر خود توانسته به پیشرفت، امنیت و عزت پایدار نائل گردد.

رئیس‌جمهور با اشاره پایان پذیر بودن منابع طبیعی همچون ذخایر نفتی و معدنی، تصریح کرد: اگر منابع طبیعی پایان یابد این مشکل با گذشت زمان و کشف و استخراج منابع جدید جبران‌پذیر می‌باشد ولی در مورد منابع انسانی این چنین نیست و باید در منابع انسانی متکی به اندیشه و نیروی انسانی خود باشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به لزوم بهره گیری از اندیشه ایرانی، اظهار کرد: اندیشه ایرانی، طب ایرانی و پزشکی ایرانی در تمام دنیا جزو منحصر به فردترین‌ها شناخته شده، چرا که روشی ساده داشته و همه فهم است.

رئیس‌جمهور مهندسی ایرانی را نمونه دیگری از اندیشه ایرانی عنوان کرد و گفت: امروز در تمام نقاط ایران ساختمان‌های گسترده و میراث عظیم فرهنگی با قدمتی ششصد یا هفصد ساله به چشم می‌خورد که با تغییرات آب و هوایی و شرایط نامساعد جوی هنوز پابرجا و ماندگار است.

وی ادامه داد: هنر، زیبایی، روابط و نیازهای انسانی و فضاهای شهری ایرانیان که در همه عصرها مورد استفاده بوده هنوز هم پاسخگوی نیاز مردم ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هر دانشی دارای سیر کمال و منحنی رشد می‌باشد، اظهار کرد: امروز شاهدیم که جوانان و متخصصین کشور پیشرفته‌ترین جنگنده دنیا را با طراحی، ساخت و عملیاتی کاملاً ایرانی ساخته اند که تمام ویژگی‌های جنگنده‌های دنیا را در خود دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید ایران را با اندیشه و منابع ایرانی بسازیم، گفت: این بدان معنا نیست که نباید از تجهیزات و دستاوردهای دیگران استفاده ‌کنیم بلکه معتقدم باید با ایده خود کشور را ساخته و روی پای خود بایستیم.

وی یکی دیگر از عرصه‌های استفاده از اندیشه‌های ایرانی را در صنعت نفت و گاز عنوان کرد و اظهار کرد: باید برای قطره قطره نفت و گاز کشور به عنوان ثروت ملی، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا ملت ایران بتوانند با بهره گیری از آن هزاران سال به صورت پیشرفته و عزیز در کنار سایر ملت‌ها زندگی کنند.

درآمدزایی میلیاردی از پروژه NGLسیری

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های عظیمی که در صنعت نفت و گاز کشور به انجام رسیده است، پروژه طرح جمع‌آوری و فرآورش گاز‌های همراه نفت (NGL) را به لحاظ نوع نگاه به منابع نفتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: با استفاده از این روش مقداری گازی که همراه نفت استخراج شده بوده و در محل می‌سوزد و محیط را نیز آلوده کرده و از بین می‌رود، فرآوری و پالایش ‌شده و مجدداً به چرخه استفاده باز می‌گردد که بدین ترتیب 21 هزار میلیارد تومان از این منابع که در طول سال از بین می‌رفت، هم‌اکنون در این کارخانه تبدیل به کالاهای باارزشی همچون پروپان و پنتان شده و سود آن به جیب ملت باز می‌گردد.

رئیس‌جمهور همچنین مناطق کویری ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار کرد: حتی در کویر ایران نیز ثروت عظیمی نهفته که اگر با نگاهی خودباورانه به آن نگاه کنیم می‌توان از طریق آن به هر پیشرفت و ثروتی دست یافت.

احمدی‌نژاد دستیابی به این ثروت عظیم و بهره گیری از آن را نیازمند تلاش و خودباوری دانست و گفت: ملتی که می‌خواهد از منابع خود استفاده کند باید همت کرده و مشکلات را تحمل کند تا کشور ساخته شود و خوشبختانه این روحیه در ملت ایران زنده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که 66 درصد ارزشی و 75 درصد وزنی تجهیزات پروژه NGLسیری و طراحی و ساخت این پروژه کاملاً داخلی و ایرانی است، اظهار امیدواری کرد تا مابقی تجهیزات مورد نیاز این کارخانه از جمله توربین‌ها و کمپرسورهای مورد استفاده نیز تا مدت زمان کوتاهی بدون نیاز به دیگر کشورها در داخل کشور ساخته شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در دنیا کسانی هستند که حرف‌های بزرگی می‌زنند ولی در عمل کوچک و حقیر هستند، تصریح کرد: هرکس به عهد خود وفا نکند، کوچک است و ما نباید نیازمند این انسان‌های پست برای دریافت ابزار کوچک باشیم و اجازه دهیم ابزار فنی به عنوان ابزار سیاسی علیه ملت‌ها استفاده شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: زمانی صنعت نفت کشور به دست بیگانگان بود و آنها درآمد حاصله را به غارت می‌بردند و هیچ چیز به ملت نمی‌رسید، اما با فداکاری ملت ایران و ملی شدن صنعت نفت و پس از آن با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی در این عرصه مستقل شدیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون پیشرفت‌های خوبی در صنعت نفت کشور بوده و جوهره‌ نیرو‌های نفت فعال گردیده است، گفت: انتظار اینست در آینده‌ای نزدیک به جایی برسیم که پروژه‌های نفتی در سطح بین‌المللی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و اجرا شود و این شدنی است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان هرمزگان را استان مردان و زنان مؤمن، سلحشور دلبسته به آرمان‌های الهی و مرزبانانی غیور توصیف کرد و گفت: مردم استان هرمزگان مردمی مؤمن، صمیمی، پرتلاش، قانع و بزرگوار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها