وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تاکید و تصریح بر این‌که در ایران پولشویی صورت می‌گیرد، همانند همان اتهاماتی است که افراد مغرض به نظام اقتصادی و اداری ایران می‌زنند.
کد خبر: ۵۴۰۶۹۸

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، سیدشمس‌الدین حسینی افزود: اگرچه قبلا در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی را نداشتیم ولی بی تردید مجموعه مقرراتی را داشته‌ایم که در لابه لای آنها علاوه براین‌که پولشویی به عنوان جرم تلقی می‌شد، مجازات‌هایی هم برای آن وجود داشته است.

وی با اشاره به وجود آموزه‌های حرام و در مقابل آن رزق حلال تصریح کرد: این امر حکایت از آن دارد که از سال‌ها پیش در شریعت اسلام و مدنیت ایران مقابله با پولشویی مطرح بود.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: اقدام شایسته‌ای که در جهت مبارزه با پولشویی در دهه 1380 در شورای پول و اعتبار صورت گرفت، تصویب مقرراتی برای مبارزه با پولشویی بود که یک بار دیگر در مجلس شورای اسلامی نیز قانونی برای این امر تصویب شد.

رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد: هم‌اکنون قانون مبارزه با پولشویی در کشور ساری و جاری است و روزبه‌روز پوشش این قانون بیشتر می‌شود.

حسینی گفت: بانک مرکزی مسئول رصد کردن گردش وجوه در چارچوب قانون و حفظ حقوق اشخاص است.

وی درخصوص اعلام پرونده‌هایی بابت مبارزه با پولشویی یا به عنوان مصداق پولشویی به مراجع قضایی گفت: با همکاری قوه قضاییه شعبه خاصی به این امر اختصاص یافته و مواردی هم به عنوان موارد مشکوک که در واقع مورد ارزیابی قرار گرفته، اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها