رییس فدراسیون فوتبال از احتمال کاندیدا شدن خودش برای انتخابات AFC خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۵۵۴
کفاشیان نامزد ریاست AFC  می شود



علی کفاشیان در پایان جلسه امروز اعضای فدراسیون فوتبال گفت: AFC برای گرفتن تصمیمات در مورد مسائل مختلف فوتبال از فدراسیون‌های مختلف نظر می‌گیرد. ما هم برای این قضیه و برای اینکه حضور فعالی در جلسات داشته باشیم امروز جلسه‌ای را با حضور تمامی کمیته‌ها از کمیته‌های داوران، مالی و بازاریابی، بانوان، فوتسال و ... گرفته برگزار کردیم و پیشنهادها را از اعضا گرفتیم. در مورد این پیشنهادها بحث و تبادل نظر صورت گرفت و برای حضور مؤثر در این جلسات به اجتماع رسیدیم.
وی در مورد اینکه چه پیشنهادهایی در جلسه امروز مطرح شد، گفت: چند پیشنهاد وجود داشت و ما می‌خواهیم نماینده‌ای فعال در AFC داشته باشیم، به همین خاطر در جلسه امروز با اعضای کمیته در مورد اینکه چه کسانی و به چه نحوی کاندید شوند صحبت کردیم. ما فقدان حضور یک نفر را در هیئت رئیسه AFC می‌بینیم همچنین می‌خواهیم سال آینده سمینار فوتبالی را برگزار کنیم و قصد داریم حضور فعالی داشته باشیم، می‌خواهیم افراد صاحب نظر فوتبال در سراسر دنیا در این سمینار شرکت کنند. کمیته داوران باید فعالیت بیشتری داشته باشد و میزبانی از کلاس‌های داوری مختلف را برعهده بگیرد. همچنین باید میزبانی مسابقات مختلف جام ملت‌های فوتبال و فوتسال را در رده‌های سنی مختلف برعهده بگیریم چرا که این اتفاق می‌تواند به پیشرفت فوتبال ما کمک کند.

وی تأکید کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد کاندیداتوری من در AFC بود. ما حتما باید نیرویی در AFC داشته باشیم. اگر کل آسیا در مورد انتخاب یک فرد به اجماع برسند و از او حمایت کنند ما هم باید چنین کاری انجام دهیم اما اگر شرایط مهیا باشد و برخی از  کشورهایی که با ما خوب هستند حمایت کنند می‌توانیم به عنوان کاندیدا در این انتخابات شرکت کرده و در آنجا حضور یابیم. باید تمامی مسائل را بررسی کنیم تا ببینیم این اتفاق به نفع فوتبال ما هست یا خیر.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران خاطر نشان کرد: این انتخاباتی که قرار است انجام شود برای میان‌دوره است، انتخابات اصلی 2سال پیش انجام شد و اعضا برای 4 سال انتخاب شدند. انتخاباتی که قرار است الان برگزار شود در پست‌هایی است که خالی مانده یکی بحث ریاست AFC و دیگری انتخاب 2 نائب رئیس خانم است. خودم می‌خواهم برای ریاست AFC شرکت کنم و در بخش خانم‌ها نیز شانس داریم. خانم شجاعی را می‌خواهیم به عنوان کاندیدای بخش نایب رئیسی خانم‌ها معرفی کنیم که اگر رأی بیاورد برای ما خیلی خوب است و می‌توانیم از طریق ایشان حرف‌هایمان را به گوش هیئت‌رئیسه AFC برسانیم.

کفاشیان در مورد اینکه شایعه شده او از سمت خود استفعا داده است، گفت: خودم 2 ماه پیش اعلام کردم در مجمع استعفا خواهم داد و باید جلسه‌ مجمع تشکیل شود. بحث استعفا این است که ما این موضوع را در مجمع مطرح می‌کنیم تا اگر شخصی وجود دارد که بتواند امکانات بیشتری را برای فوتبال ایران بیاورد در فدراسیون حضور پیدا کرده و کار را اداره کند. ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم اما باید به تشخیص هیئت رئیسه مجمع تشکیل شود و آنها در این رابطه تصمیم‌گیری کنند.

وی در مورد اینکه وزارت ورزش و جوانان انتخابات هیئت‌‌های استان فارس و مازندران را باطل کرده است اظهار داشت: من چنین چیزی را ندیده‌ام و اگر قرار است ابطال صورت گیرد باید با انجام مجمع این اتفاق بیفتد، در مجمع انتخابات هیئت‌ رئیس‌ها انجام شد و من هم به عنوان رئیس فدراسیون تنها یک رأی داشتم. اعضای مجمع را نمی‌شناختم و اصلا به آنها توصیه‌ای هم انجام ندادم. افرادی که در انتخابات هیئت استان‌ها شرکت کردند صلاحیت داشتند که مورد تأیید استان‌ها بودند از نظر ما این انتخابات مورد تأیید است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه روز گذشته که در حمایت از داوران برگزار شد، تصریح کرد: قطعا بحث حمایت از داوران را در دستور کار داریم. هفته های آخر لیگ برتر با توجه به اینکه تیم‌ها در صدر و قعر جدول رقابت تنگاتنگی دارند بسیار حساس است، متأسفانه هجمه‌ای علیه داوران به راه افتاده و خیلی از صحبت‌ها علیه آنها مطرح می‌شود. ما به کمیته داوران هم اعلام کردیم اگر 5 داور به صورت یکسان دارند داورانی را برای قضاوت تیم‌ها انتخاب کنند که باشگاه‌ها نسبت به آنها شبهه نداشته باشند و اگر شبهه‌ای موجود است فرد دیگری را برای قضاوت آن مسابقه برگزینند تا خیال باشگاه‌ها راحت باشد. اگر برخورد بدی صورت پذیرد مطمئنا کمیته انضباطی برخورد خواهد کرد، هجمه بدون استناد مدارک و صحبتی که از شنیده‌ها باشد جوسازی محسوب شده و برخورد قاطعی با آن صورت خواهد گرفت. داوران برای قضاوت مناسب نیاز به فراهم شدن جو آرامی دارند و باشگاه‌ها و هواداران باید در این اتفاق به آنها کمک کنند.

کفاشیان در مورد اینکه نامه اجازه فعالیت آیت‌اللهی تأیید نشده و آیا این مسئله برای ایشان مشکل‌ساز می‌شود،عنوان کرد: ما از این موضوع ناراحت نیستیم. آقای آیت‌اللهی کارمند وزارت ورزش است و هر جا حضور داشته باشند به عنوان کارمند این وزارت به حساب می‌آیند، نایب رئیسی پست اجرایی نیست و ایشان در کنار فعالیت خود به عنوان کارمند وزارت ورزش می‌تواند این کار را نیز دنبال کنند.

به گزارش فارس رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد اینکه آیا نامزد ریاست AFC حتما باید رئیس فدراسیون باشد، اظهار داشت: نامزدی AFC تنها مختص به رؤسای فدراسیون‌های فوتبال نیست و افراد دیگر نیز می‌توانند شرکت کنند. هدف ما از این کار تنها داشتن کرسی در هیئت رئیسه AFC است و اینکه چه کسی در آنجا باشد برایمان مهم نیست؛ هر کسی از ایران اگر بتواند چنین کاری را انجام دهد برای ما بسیار مفید است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها