رهبر مخالفان سوریه:

با اسرائیل روابط دوستانه‎ای برقرار می کنیم

رهبر ائتلاف تحت حمایت خارج مخالفان دولت سوریه، وعده داده است در صورتی که موفق به تشکیل دولت جدید در این کشور شود، با رژیم اسرائیل روابط دوستانه‎ای برقرار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۹
با اسرائیل روابط دوستانه‎ای برقرار می کنیم

به گزارش پرس تی وی، احمد معاذ الخطیب در مصاحبه اخیر خود با روزنامه اسرائیلی یدیوت احرونت اعلام کرده است: «رژیم اسرائیل نباید در مورد تسلیحات شیمیایی دولت سوریه نگران باشد چرا که ائتلاف تحت رهبری وی موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» با هم‎کاری کشورهای دیگر تلاش می‎کند تا از قرار گرفتن تسلیحات و مهمات شیمیایی مذکور در دست جنبش مقاومت حزب‎الله لبنان، جلوگیری کند.»

اظهارات رهبر ائتلاف مخالفان سوریه، در حالی مطرح شده است که دمشق تدابیری را به منظور امنیت بیشتر تسلیحات و مهمات شیمیایی اتخاذ کرده و هشدار داده است که احتمال دارد شبه‎نظامیان از این تسلیحات و مهمات علیه مردم سوریه استفاده کنند.

خطیب در ادامه افزوده: « ما به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات و مهمات شیمیایی از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کنیم و به اهمیت این موضوع واقف هستیم و می‎دانیم که این امر برای اسرائیل از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.»

وی همچنین اعتراف کرده است که در زمینه پایگاه‎ها و تحرکات نیروهای سوری، از سازمان‎های جاسوسی امریکا، فرانسه و آلمان اطلاعات می‎گیرد.

اظهارات وی حدودا دو هفته پس از آن مطرح شده است که رژیم اسرائیل یک مجتمع تحقیقاتی را در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه مورد حمله هوایی قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
۰
۰
وقتی رهبر مخالفان سوریه از رابطه و دوستی با اسرائیل صحبت می كند ؛ یك سوال برای انسان پیش می آید كه آیا واقعا تركیه - قطر - عربستان و اتحادیه عرب خواهان حذف مقاومت در منطقه و پشت كردن به آرمان فلسطین هستند ؟ اگر آنها مخالف مقاومت و آرمان فلسطین نیستند پس چرا فشارهای خود را بجای وارد كردن به اسرائیل به كشورهایی همچون ایران - سوریه و لبنان وارد می كنند و حزب الله و حماس را تحت فشار قرار داده اند ؟ حمایت از تشكیلات خودگردان و محمود عباس - حمایت از گروه 14مارس و سعد حریری در لبنان و حمایت از مخالفان سوریه و منافقین ایران همگی نشان از این دارد كه دول عربی برای برقراری روابط همه جانبه با اسرائیل به دنبال حذف مقاومت هستند.... چرا؟

نیازمندی ها