معاون وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

هوشمندسازی 33 هزار مدرسه

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هوشمندسازی مدارس برای 24 هزار مدرسه هدفگذاری شده بود که در حال حاضر این رقم به 33 هزار مدرسه رسیده و تا پایان برنامه پنجم توسعه، همه مدارس ابتدایی را هوشمند خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۳۹۲۲۰
هوشمندسازی 33 هزار مدرسه

فاطمه قربان، درباره آخرین آمار و برنامه‌های هوشمندسازی مدارس، گفت: 60 هزار مدرسه ابتدایی در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 40 هزار مدرسه تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی قرار دارند و از این تعداد 9000 مجتمع در روستاها و 3000 مجتمع در شهرها هوشمندسازی شده است.

وی افزود: در بحث هوشمندسازی مدارس توجه ویژه‌ای به مناطق عشایری و کم برخوردار نیز صورت گرفته تا ضمن رعایت عدالت آموزشی در تمام مناطق، این دانش‌آموزان نیز بتوانند از امکانات به ‌روز آموزشی استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره اولویت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی کلاس‌های ششم ابتدایی که امسال وارد نظام آموزشی کشور شده است نیز گفت: در حال حاضر 50 هزار کلاس ششم ابتدایی در کشور فعال است که حدود 17 هزار کلاس آن هوشمند شده است.

قربان ادامه داد: تلاش کرده‌ایم علاوه بر 17 هزار کلاسی که هوشمندسازی در آنها شکل گرفته، برای سایر کلاس‌ها نیز سایت رایانه در حد امکانات مدرسه تهیه شود تا دانش‌آموزان ششم ابتدایی بتوانند از این امکانات به ویژه برای درس کار و فناوری استفاده کنند.

وی همچنین از تجهیز نیمی از مدارس ابتدایی به کتابخانه کلاسی خبر داد و گفت: هدف آموزش و پرورش از دایر کردن کتابخانه کلاسی، ارتقای فرهنگ کتابخوانی است و تلاش می‌کنیم تا کتابخانه‌های کلاسی را به همه پایه‌های ابتدایی تعمیم دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف تجهیز مدارس ابتدایی به کتابخانه کلاسی، در دسترس بودن امکانات برای دانش‌آموزان است، چرا که به خاطر شرایط حساسی که دانش‌آموزان در این سن دارند، لازم است امکانات در دسترس آنها باشد تا بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای از آن استفاده کنند.

قربان، جشنواره "جابر ابن حیان" را نیز یکی دیگر از اهداف عالی توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس عنوان کرد و گفت: با توسعه این جشنواره و توجه به برنامه‌های مشابه، می‌توانیم کتابخوانی را در دانش‌آموزان از سنین کودکی نهادینه کنیم، ضمن آنکه دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که در اوقات فراغت از کتاب استفاده کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها