برای نخستین بار در کشور و با بهره گیری از پروتئین های نوترکیب:

داروی آلتبرل با هدف درمان بیماری آرتریت روماتوئید به تولید انبوه رسید

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب با تقویت عضلات موجب پیشگیری از بروز زودهنگام آرتروز شده، از بروز تخریب در سطوح مفاصل مختلف بدن نیز پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۳۹۱۸۰

دکتر احمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که اصلاح روش زندگی مهم‌ترین اقدام در جهت به تعویق انداختن بیماری‌های روماتیسمی است، افزود: وضع نشستن روی زمین تاثیر بسزایی در ابتلای زودهنگام به آرتروز دارد. نشستن روی زمین بخصوص دو زانو و چهار زانو مهم‌ترین عامل مستعدکننده آسیب‌های مفصلی و آرتروز زانو است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کاهش توان مفصلی با افزایش سن تاکید کرد: سطح صاف غضروف با افزایش سن و از دست دادن آب توان خود را از دست داده، انعطاف پذیری مفاصل کمتر می‌شود. البته چاقی مهم‌ترین عامل در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی و روماتیسمی است.

کاهش فشار خون با ماساژ درمانی

کارشناسان دانشگاه آلابامای آمریکا در مطالعه جدیدی دریافته اند: ماساژدرمانی اگر به روش اصولی و توسط یک درمانگر دارای مجوز صورت گیرد، علاوه بر تاثیر مثبتی که روی پوست دارد در عین حال می‌تواند فشار خون را نیز پایین بیاورد و به پیشگیری از سرماخوردگی نیز کمک کند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: استرس این روزها تقریبا به زندگی تمام مردم بویژه شهرنشین‌ها رخنه می‌کند و ماساژدرمانی اگر توسط یک فرد متخصص صورت گیرد می‌تواند در کاهش استرس بسیار موثر باشد. بلافاصله پس از ماساژدرمانی فرد آرامش مطلوبی را در عضلات احساس می‌کند و گرفتگی‌های عضلانی کاهش می‌یابد. همچنین برای بهبود جریان خون و بهبود تنفس و کاهش اضطراب مفید است. البته ماساژدرمانی مزایای بیشتری نیز دارد و در بلندمدت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و احساس سلامتی را افزایش می‌دهد. این کارشناسان تاکید دارند که اگر قصد استفاده از این روش را دارید اول به پزشک مراجعه کنید و اگر پزشک تشخیص داد که ماساژدرمانی به شما کمک می‌کند سپس یک درمانگر و متخصص دارای مجوز رسمی را برای این کار انتخاب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها